[linux-baslangic] Re: Disk Bolumleme

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Mon 02 Jun 2003 - 11:15:21 EEST

    =?ıso-8859-9?q?B=FClent=20SENER?= wrote:
    > Merhabalar,
    > Sabit diskimde birkac bolum var. Bunlardan birine vmware ile
    > baska bir linux dagitimi kurmaya karar verdim. Sanirim bazi ayarlarini
    > yanlis ayarladim. Bilgisayarimdan her acilista panic vb biseyler yazip=20
    > ya yeniden baslatmami ya da root olarak bazi ayarlar yapmami oneren
    > mesajlar aldim.
    > Root olarak sisteme girdim ve /etc/fstab dosyasinda diger disk bolumleri =
    > ile=20
    > ilgili satirlari sildim. Sistem acildi.=20
    > Benim ogrenmek istedigim;
      1 - Sabit diskimdeki bolumlere baska dagimlar kuramaz miyim?

      Kurabilirsiniz ama vmware ile kurmaniza gerek yok, gereksiz performans
    kaybi olur.

      - vmware ile kuracaksaniz o disk bolumu icinde kocaman bir tek dosya
    uzerine kurun (yani diski fiziksel olarak tanitmayin, kurulum dosyasi
    orada olsun sadeece)

      - vmware ile kurmaniz sart degil ise dagitimi direkt o disk bolumune
    kurun, swap partition inini zaten kurdugunuz dagitim kullanabilir yeni
    swap eklemenize de gerek yok.

      Tek yapmaniz gereken kurdugunuz yeni dagitimin lilo sunu MBR ye degil
    de kurulum yaptginiz disk bolumunun basina yazmaniz. Daha sonra da
    sistemde (mbr) kurulu asil lilo ya

      other=/dev/obur_lilonun_yazildigi_partition
           label=oburlinux

      yazip lilo komutuyla aktif etmeniz yeterli

      Saygilar,
      Onur Kucuk (d.li)