[linux-baslangic] Re: sunucu sorunu..

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Mon 28 Jul 2003 - 23:59:42 EEST

    On Mon, 28 Jul 2003 13:52:30 -0700 (PDT)
    sinir sinir <akkarga@yahoo.com> wrote:

    > I ) sunucuya erisim saglamaya calisirken erisimin
    > engellendigine dair bir mesaj aliyorum
    > girisi nasil yapmam gerekiyor?

    > II ) User olarak tanimladigim yerden dosya alip
    > istedigim yerlere atamiyorum root olsam bile hata
    > verip duruyor bunun cozumu nedir ?

    Oncelikle "hata veriyor" demek yerine hata mesajini tam olarak yazarsaniz daha iyi olacaktir. Anlayabildigim kadarina laf yetistireyim :-)

    Soru I icin:
    a. apache calismis mi? (ps aux | grep httpd )
    b. calismamissa configtest yaptiginizda bisi diyor mu (apachectl configtest)
    c. eger calismissa ve sorun yoksa hangi portlara baglamis? (netstat -nlp | grep httpd )
    d. firewall kurulu mu sisteminizde? kuruluysa 80 no'lu portla alakasi nasil?

    Bu sorular sizi cevabiniza goturecektir eminim ki.

    Soru 2:
    a. Kopyalamaya calistiginiz dosya FAT32 partition uzerinde mi?
    b. Default charset ya da kerneldeki charsetler (Filesystem bolumunde) ile tasimak niyetinde oldugunuz dosyalarin icindeki muhtemel tuhaf (accented diyelim) karakterlerle uyumlu mu? (Or: Turkce icin cp857 iso-8859-9 latin-5 gibi...)
    c. Hata mesajlari hakkinda daha fazla bilgi verirseniz daha iyi olur.

    Saygilar.