[linux-baslangic] Re: boot

---------

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Mon 21 Jul 2003 - 22:03:43 EEST

    * Ridvan <rossen@e-kolay.net> [2003-07-21 21:27:24+0300]
    > Arkada?lar ben bu sorunu bir turlu duzeltemedim redhat 9 yukledim
    > zaman 2 hdd ye bana ?u mesaj? veriyo boot ederken L diyo kal?yo onu
    > verdinde win98 cd siyle ac?yorum fd?sk /mbr yapyorum win98 geliyo ama
    > tekrar redhat yukluyorum farkl? ?ekilde lilo se?yorm ama yine boot
    > ederken L diyo kal?yo ben bunu nas?l gideririm

    Kurulum CD'siyle boot ederek Lilo asamasina tekrar gelin. O ekranda:
    "Forca LBA32 ..." gibi bir secenek olmali, onu aktifleyerek Lilo'yu
    tekrar ilk diskin MBR'ina kurun (/dev/hda). Eger bir boot disketiyle
    Linux bolumune ulasma imkaniniz varsa bu islemi `/etc/lilo.conf'
    dosyasina:

      lba32

    seklinde bir satir ekleyerek ve `lilo' komutuyla degisikligi etkin hale
    getirerek de yapabilirsiniz. Sorun bu duzenlemeyle cozulmuyorsa baska
    yerlere bakilmali, once bunu bir deneyin.

    --
    roktas