[linux-baslangic] internet ve mail paylaşımı oldu fakat postgresql bozuldu!!

---------

From: ali (ali_yksel@yahoo.com)
Date: Sat 19 Jul 2003 - 11:09:33 EEST

    Merhaba.
    Ben mandrake 9.1 yükledim. Makinamda kocnet'in
    internet bağlantısı var. ethernet
    kartımın birisi dhcp'den ip alıp
    internete bağlanıyor.
    Mandrake denetim masasında ağ ve internet
    menüsüne tıkladım. DrakGw ile otomatik
    işlemleri geçtim. Anladığım
    kadarı ile dhpc server kurdu. Diğer
    makina(windows xp )'nın ethernet ayarlarına
    girip ip'yi dhpc'den almasını
    sağladım.internete bağlandı ve
    mailleride aldı.Buraya kadar güzeldi.

    Eskiden diğer makinmda sabit ip
    kullandığımdan pg_hba.conf
    dosyasında sadece o ip için trust
    vermiştim.Fakat şimdi ip her
    açıldığında değişecek.
    bunun için ne yapmam gerekiyor?

    benim makinanın ipleri şöyle gözüküyor.
    etho 192.168.1.1 (ip static) (bu kart lan için)
    eth1 81.8.17.81 (ip dhcp) (bu kart internet için)

    diğer makinada ise
    yerel ağ bağlantısı
      bağlantıya özgü DNS soneki
    :homeland.net
      ip adres :192.168.1.253
      alt ağ maskesi :255.255.255.0
      varsayılan ağ geçidi
    :192.168.1.1
    ethernet bağdaştırıcı ağ
    köprüsü
      bağlantıya özgü dns son eki :
      otomatik yapılandırma ip adres
    :169.254.141.20
      alt ağ maskesi :255.255.0.0
      varsayilan ağ geçidi :

    makinalardan biribirne isim vererek ping
    atabiliyorum.(samba kurulu değil)

    Teşekkürler.