[linux-baslangic] Re: Php yi nasil calistirabilirim devam

---------

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Sat 19 Jul 2003 - 10:37:50 EEST

    On Sat, 19 Jul 2003, =?iso-8859-1?B?RmF6/WwgSXJhaw== ?= wrote:

    > Turkce locale ile calistirmayin nasil oluyor.ben gnome menusunde
    > servives menusunden httpd servicine çentik atarak calistiriyorum ve bu
    > mesaji veriyor. harici yaptigim herhangi birsey yok. Ustad bu iste yeni
    > sayilirim biraz daha aciklayici olursaniz sevinirim.

    Kusura bakmayin; daha da acik olmaya calisacagim:

    Kisaca aciklamaya calisayim:

    Orada kullandigim "locale", sisteminizin dil ayari anlamina gelir.
    Ornegin, "locale" Turkce ise, isletim sisteminizi her seyi Turkce gosterir
    size. Onceki iletinizde yazdiginiz "httpd ölü ama subsys kilitli" gibi.
    Tabii bu, calisan tum yazilimlar uzerinde olumlu etki gostermeyebilir.
    Malum bu teknolojinin gelistirilme asamasinda icinde cok cok az oldugumuz
    icin dilimiz ile ilgili sorunlar cikabiliyor.

    Sizin httpd sorununuz da sanirim bununla ilgili. Dil ile ilgili sorunlarin
    oldugunu Nilgun Belma Buguner listelere daha once atmisti. Aradim ama
    bulamadim ne yaz... derken google sagolsun yardimci oldu:

    http://listweb.bilkent.edu.tr/Linux/linux-sohbet/2003/Apr/0043.html

    Google bir de sunu verdi:
    http://listweb.bilkent.edu.tr/Linux/linux/2002/Oct/0257.html

    ikisi de sayin Buguner'in yaniti.

    Bunlar olmazsa:

    * Bir onceki iletimin sonunda yazdigim ve bir dosyanin icerigini
    degistirmekle ilgili olan islemi yapin ve... yine kisa ve kotu bir yol:
    Bilgisayarinizi yeniden baslatin.(Kisadan yazmak icin kapatip acin dedim)

    * O da olmadi; ana menu -> Sistem Ayarlari -> Dil 'e tiklayin. Size root
    sifresini soracaktir. Sonra orada sisteminiz icin on tanimli dil olarak
    "English" i secin ve sisteminizi yeniden baslatin.

    Bu arada belirtmekte fayda var; isletim sisteminizin "locale" i ve menu
    dilleri tamamen farkli seyler. Siz sunucunuzu ingilizce kurun mutlaka.
    Masaustunde calisirken; size kullanici adi-parola sordugu yerde asagida
    "Language" diye bir sey goreceksiniz. Ona tiklayin ve oradan "Turkce"'yi
    secin. Menuleriniz Turkce gorunmeye devam edecektir.

    Umarim yardimci olmustur bu bilgiler. Eksik/yanlis bir sey yazdiysam da
    diger arkadaslardan duzeltme beklerim.

    Sevgiler, saygilar.

    --
    Devrim GUNDUZ