[linux-baslangic] Re: squid log dosyaları

---------

From: ozgur gursoy (ozgurgursoy@netasistem.net)
Date: Thu 17 Jul 2003 - 11:30:09 EEST

    oncelikle, /etc/sysconfig/network dosyasindaki,
    FORWARD_IPV4=false
    satırını
    FORWARD_IPV4=true
    olarak degistir. Daha sonra,
    ipchains -P forward DENY
    ipchains -A forward -s 192.168.1.0/24 -j MASQ
    yaz. bir dene (buradaki 192.168.1.0 ag adresi, ag uzerinde bulunan
    bilgisayarlara aittir. Tum bilgisayarlarin ethernet numaralarinin
    192.168.1.0 ile 192.168.1.255 araliginda oldugunu dusunerek yazildi. (linux
    ag yonetimi kitabindan)
    , olmazsa ipchains satirlari yerine,

    iptables -t nat -A POSTROUTING -j MASQUERADE

    yaz. ondan sonra outlok expresi dene. Eger, ise yararsa hangisi ise
    yaradiysa ipchains satirlari ya da iptables, bunlari /etc/rc.d/rc.local
    (varsa eger) acilista calisan bir seyin sonuna ekle. calisir umarim .. ben
    mandrake 9.1 de yaptim oldu. samba kullaniyorsan smb.conf u iyi duzenle ki,
    millet net biosla falan gezinmesin pcde