[linux-baslangic] Re: PostGreSQL + pgadmin3 = muhteşem ikili ama charset konusunda yardım!

---------

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Mon 14 Jul 2003 - 11:35:46 EEST

    On Mon, 14 Jul 2003 ougur@infotech.com.tr wrote:

    > Daha yeni başladım ve tercihim bu dbms den yana ama charset ile ilgili
    > sorunlarım var ve pratik çözümler peşindeyim.
    >
    > 1. ./configure --enable-nls='tr'
    > 2. Java ile bağlantı yaparken jdbc:postgresql://localhost:5432/testdb?
    > charSet=LATIN1
    >
    > gibi iki şeçenekle karşılaştım. Database de Türkçe karakter sorununu büyük
    > ihtimalle 1. seçenek giderecek, ama source gerekecek (tabi tr seçeneğinin
    > en fr gibi var olduğundan da emin değilim.) Db ile bağlantı sırasında veri
    > aktarımının düzgün olması içinde 2. seçeneği kullanmam gerekecek fakat
> [...]

    Oncelikle configure betigine --enable-multibyte parametresini gecirmeniz
    gerekli. Eger RPM kurmussaniz animsadigim kadariyla gelmiyor bu parametre.
    srpm'den derlemeniz gerekecektir.

    Turkce karakterlerin dogru siralanmasi icin, initdb asamasinda

    initdb --locale=tr_TR

    demeniz yeterli.

    Turkce, LATIN5 icinde (iso8859-9)
    http://www.postgresql.org/docs/7.3/static/multibyte.html