[linux-baslangic] PostGreSQL + pgadmin3 = muhteşem ikili ama charset konusunda yardım!

---------

From: ougur@infotech.com.tr
Date: Mon 14 Jul 2003 - 11:23:29 EEST

    Herkese merhaba;

    PostGreSql dbmsle tanışalı daha 5 gün oluyor ama sağladığı olanaklar,
    yetenekleri falan bayıldım.
    Daha yeni başladım ve tercihim bu dbms den yana ama charset ile ilgili
    sorunlarım var ve pratik çözümler peşindeyim.

    1. ./configure --enable-nls='tr'
    2. Java ile bağlantı yaparken jdbc:postgresql://localhost:5432/testdb?
    charSet=LATIN1

     gibi iki şeçenekle karşılaştım. Database de Türkçe karakter sorununu büyük
    ihtimalle 1. seçenek giderecek, ama source gerekecek (tabi tr seçeneğinin
    en fr gibi var olduğundan da emin değilim.) Db ile bağlantı sırasında veri
    aktarımının düzgün olması içinde 2. seçeneği kullanmam gerekecek fakat
    Türkçe hangi charset içinde; LATIN5 ,CP1254,ISO8900..... gibi gidiyor.
    Hangisini seçmeliyim? Ve postgre için değişk aliasları var mı bu
    charsetlerin?

    Yardımlarınız için teşekkürler...

    Özgür Uğur
    CE-Istanbul