[linux-baslangic] Re: klavye mouse sorunu

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Thu 10 Jul 2003 - 14:37:35 EEST

    mohikan wrote:
    > mandrake 9.1 kurdum,
    > x window açıldığında klavye mouse'u görmüyor.
    > ama konsoldan açtığımda sorun yok.
    >
    > redhat 9.0'ıda kurdum aynı sorun orada da oldu :)
    >
    > riva tnt2 32 mb ekran kartım ve xfree86'mda 4.0.3 gibi bir şeydi
    > sizce sorun nedir, benimle aynı sorunu yaşayan hiç kimse oldu mu,
    > eğer olduysa nasıl çözdü bu sorunu
    >
    > herkese her konuda teşekkür

      Sisteminizde IRQ 12 kullanan bir aygit (ethernet, modem hatta belki
    ekran karti vs.) olabilir. Bu interrupt i bosaltmaya calisabilirsiniz
    (ornegin kartin yerini degistirerek.

      Bios update 'i gerekiyor olabilir, belki bios unuzda bir sorun vardir
    konuyla ilgili.

      Gecenlerde benim de bir makinede basima geldi ama seri mouse takarak
    sorunu gecici olarak cozmek zorunda kalmistim, incelemeye vaktim yoktu.
    Cok extrem bir durum olabilir cunku sistemi yavaslatsa da en azindan
    sistemin calismasi gerekirdi, ama dediginiz gibi bende de X acilmamisti.
    Yine de cozumsuz bir durum olmamali, en azindan bahsettigim bilgisayarda
    bir ayari degistirip o hale getirmisler, eskiden calisiyordu.

      Bilgisayariniz ile ilgili detayli bilgi iletebilirseniz belki sebebini
    bulabiliriz,

      /proc/interrupts
      /var/log/ altinda log dosyalarinda konuyla ilgili ipucu olabilecek
    mesajlar (Xfree86.log, messages, syslog vs.)
      lspci -vvv
      ps aux

      Aklima gelenler bunlar.

      Saygilar,