[linux-baslangic] Re: XPde

---------

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 08 Jul 2003 - 12:15:19 EEST

    Selamlar..

    07 Jul 2003 23:16 EEST tarihinde yazmışsınız:

    > gülüyorum sadece!!!
    > bilgisayarındaki herseye sen ne kadar verdin acaba,
    > söyler misin? ha, linux ücretsiz. eywallah. peki ya
    > diğer seyler? donanım, yazılım! döküm istiyorum!

    Iste sana dokum:

    1. Celeron 333 CPU. O Zaman icin 50 $ saymistim..
    2. 2 x 64 SDRAM - 20 12 Dolar..
    3. AZZA BX Anakart, arizaliydi, hurda aldim, bedava, 3 Milyona iki FET takip tamir ettim.
    4. 4.3 GB HDD. 100 $'a almistim..
    5. CTX 1451 Monitor. Hurda olarak almistim. 750 Bin lira verip M52386'yi degistirdim.
    6. NVidia 16 MB Ekran karti, TEDAS-SIVAS'tan Erol Bey'in hediyesi.
    7. Klavye. Ortagimin hediyesi.
    8. Fare, isyerindeki arizali olanlardan biriydi.
    9. 30 GB HDD. 1 Hafta filan oldu. Bu odunc. Isim bitince geri vericem..
    10. CREATIVE - ES1370 Ses karti. Dukkandaki hurdalarin icinden buldum. Cikislari yanikti, iptal edip kullaniyorum..

    Yazilim derseniz. Su anda kullanmadigim 3.2 GB bir HDD mevcut (150 $'a filan almistim). Bunun icinde ORCAD, MS VS6.0, Win98 vs. bir ton program var. Hepsi lisansli. Saniyorum, bunlari aldigim donemde 20.000 Dolardan fazla vermistim toplamina.. Oylece duruyorlar. Evlerde biryerlerde, oglan kirmamissa, orijinal CD'leri filan hepside mevcut..

    Linux bunlardan cok daha iyi oldugundan, bu 20K dolarlik programi attim bir kenara.. Omur torpusu oluyorlardi sadece. Su an her isimi Linux'ta yapiyorum, gayette memnunum. Siz paranizla sac bas yolmaya, rezil olmaya devam etmekte ozgursunuz..

    > tekrar söylüyorum ben bu gruptaki kimseye bir sey
    > demedim. bizim bilmemne aklımız gibi cümleler kurarak
    > popülistlik yapmayın!
    > aklın bunu anlamayacak kadar da kıt değildir herhalde!

    Ne bileyim.. Siz bir kablomodemi tanitamadim deyince.. Hic bir sey bilmeyen adam, oturur buna bir driver yaziverir. Dahasi, kablomodem alirken Linux ile uyumlu olmasina dikkat eder once.. Ama siz hazir ariyorsunuz. Bakin su an isyerindeyim. Bakmakla yukumlu oldugum 300 kadar PC var cevremde. O Windows'un neyi nasil tanidigini senden daha iyi bilirim. TV Kartlari bela, USB aletleri bir diger bela, Anakartlar, hele su Via4in1 mevzusu daha bir bela.. Hemen yanimdaki 4 makina ve bu mesaji yazdigim alet, i845GLMX chipsetli. Bunlarin IDE'leri ile EHCI'leri cakisiyor. Bu yuzden Windowslar resmen surunuyor. Diske yazarken okurken sistem takiliyor. Ama kullandigim makine linux. Kernelde 3 satir degistirmek yetiverdi. Makine canavar kesildi.. Windows98 icin destek bitti. Yani tek yapabilecegim, bu 4 makineye XP almak. 400 $... XP alinca gene bitmeyecek, denedik. Ama basvurup cevap alamayacagimiz bir yer olacak. Bir suru kavga filan derken, 1-2 sene sonra driver veya BIOS cikar, onu bek
     leyecegiz, gozlerimizi ufka dikerek..

    Evet, kafam calismaz benim, ama param var diyorsaniz, buyrun Windows kosedeki bilgisayarcida sizi bekliyor. Herkesin sigara icmeye, icki icmeye, kumar oynamaya ve hatta bogaz kopursunden atlamaya hakki oldugu gibi, Windows kullanmaya da hakki vardir... Bazilari macerayi sever, aslanin agzina kafasini sokar, ip uzerinde yurur vs.. Ama ne yasim ne cesaretim Windows kullanmak icin cambazlik yapmama yetecek kadar degil.. Bu saatten sonra bir de onunla stres yasayip kalan omrumu yedikule zindanina ceviremem.. Ama diyorum ya, siz yeterince cesur ve genc olabilirsiniz; arkanizda bakmakla sorumlu oldugunuz coluk cocugunuz filan yoktur.. Ustelik tehlikeyi, adrenalini seviyor olabilirsiniz.. Windows tam size gore.. Simdi girecek bir virus, aha cikti mavi ekran, birazdan basacak BSA... Yeterince adrenalin saglar size..

    Saygi ve sevgiler..