[linux-baslangic] Re: En uygun linux dağıtımı

---------

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Mon 07 Jul 2003 - 19:27:41 EEST

    * Devrim GUNDUZ <devrim@gunduz.org> [2003-07-07 20:12:05+0300]
    > Ustteki satir ile ilgili birsey soracagim: Debian'in farkli surumleri mi
    > var? (Terim hatasi yapiyorsam kusura bakmayin). BAzi seyler duyuyorum,
    > Debian Stable, Debian Woody, vs. Bunlar nedir?

    Herhangi bir anda uc tip Debian surumu oluyor. Stable, Testing ve
    Unstable. Ayrica bunlarin kod isimleri var bir de... Simdiki "Stable"
    (3.0 surumu) icin bu isim "Woody", Testing icin "Sarge", Unstable icin
    (daima) "Sid". Butun kod isimleri Pixar'in Toy Story filmindeki
    karakterlerden turetmedir. Surum yoneticisinin, "freeze" surecinden
    cikan "Testing" dagitiminda "Release Critical Bugs" denilen kritik
    hatalarin giderildigine kanaat getirmesiyle "Stable" duyurusu yapilir.
    Surekli yayimlanan Guvenlik guncellemeleri disinda (ki bunlar cogunlukla
    yeni versiyonlardan Stable'a backport'lar seklinde oluyor) bu "Kararli"
    surumun degismedigi ve gercekten kararli oldugu dusunulur. Unstable
    yeni surum paketlerden olusur. Ismi yaniltmasin, oldukca kararlidir
    aslinda ;-) Testing, "Stable"in kararliligi ile "Unstable"in yeniligi
    arasinda mutereddit vaziyette olanlar icin uygun dusen bir ara dagitim.

    P.S. FM'de Debian Woody hakkinda bir inceleme cikmisti. Bir goz atmani
    oneririm.

      http://www.fazlamesai.net/modules.php?name=News&file=article&sid=1007

    --
    roktas