[linux-baslangic] Re: linux suse 8.2 kurcam!!!

---------

From: oguzeren (oguze@tnn.net)
Date: Mon 07 Jul 2003 - 03:02:42 EEST

    Selam,

    Benim laptopta 40GB(4863sl) sadece SuSE 8.2 var. O yuzden swap'i 0-65sl
    ayirdim, yani 517.7mb.Suse admin guide'a gore biraz fazla, ama
    apache-mysql gibi server'lari calistiriyorum diye ozellikle boyle
    sectim. Bir de redhat kurulurken, ram kadar olsun diye bir onerisi
    vardir yanilmiyorsam; susede bu oneri yok gerci. Ama ram'im 512 diye
    oyle sectim.

    Bence sen de, server filan calistiracaksan 65 silindir verebilirsin,
    yerin de var.

    Performans icin yanilmiyorsam swap'in harddiskin en basinda olmasi iyi;
    ama senin oyle bir sansin yok.

    Partitioner kisminda SuSE unpartitioned kisma yerlesir default olarak.
    Sende boyle bir yer yok, ne yapar bilmiyorum. Herhalde sana birakir.

    Partitioner'da hda1'i secip edit deyince, acilan pencerede solda Do Not
    Format secili olmali. hda2 icin de ayni sekilde.

    hda3'u zaten ucurup yerine iki primary partition yaratacaksin. Create
    deyince her ikisi icin de solda Format secilli olacak. Ilki icin solda
    Filesystem swap secili olsun, Sagda mount point swap yazisi gelecektir.
    Gelmezse de bos birak. Ikincide solda Filesystem reiserfs, sagda
    mountpoint'e / yazmak lazim.

    hda1 ve 2 do not format secili olursa, silindir cakismasi da olmazsa
    sorun cikmasi icin bir sebep yok.

    Yazilim kurma isleri tamamlaninca, device'lar taninacak. Burada grafik
    chipset/ekran kartini test etmek iyi bir fikir olabilir. Bazi
    chipsetlerde grafik sistem acilmayabiliyor. Acilmazsa xf86config
    yaparsin.

    suse-linux-e listesi, diger suse-linux listeleri ile birlikte,
    www.suse.de/en adresinin support kisminda.

    Kolay gelsin.