[linux-baslangic] Re: linux suse 8.2 kurcam!!!

---------

From: oguzeren (oguze@tnn.net)
Date: Mon 07 Jul 2003 - 02:26:01 EEST

    Tamam, simdi daha iyi anlasildi.

    SuSE kurulumu basladiginda, sana ilk adimda, kurulum esnasinda
    kullanilacak dili soracak. Turkce ya da ingilizce secebilirsin.

    Ikinci adimda, altalta butun kurulum ayrintilarini siralar. Saat/tarih
    ayarlari, isletim sistemi dili, disk bolumleme, hangi yazilimlarin
    kurulacagi, vs.

    Disk bolumleme olayi kritik. Senin unpartitioned bir yerin yok, e
    surucusune format atip kuracaksin. Hard-diskin fiziksel olarak tek ise,
    hda diye adlandirilir. c,d,e suruculeri ise hda1,hda2,hda3 adindadir
    sirasiyla. Linuxtaki adlandirma boyle.

    Partitioning kismina gir; defaul degerler uzerinde degisiklik yapmani
    saglayacak bir secenek olacak, onu sec. hda3'u sil.

    Ardindan Create de, tur olarak swap sec, boyut olarak ise 64 veya 128MB
    sec. SuSe administration guide, linuxa ayrilan partition boyutu 500 MB
    ise 64 yeterlidir, 1.5 GB ise 128 iyidir, daha fazlasi icin tercihe
    baglidir diyor.

    Boyutu mb cinsinden belirtmek icin +128MB gibi birsey yazmak gerekiyor,
    ya da silindir start/end girebilirsin.

    Bu diyalogta ok deyince partition listesinde boyutunu gorursun zaten.
    Partitioning kisminda yapilanlar, kurulum tam anlamiyla baslamadan etki
    etmiyor, dolayisiyla hata yapmaktan korkmaya gerek yok.

    Swap'tan sonra bir daha Create de, format bicimi ReiserFS, mount point /
    olsun. Silindir sayilari otomatik olarak kalan kisim olacaktir. OK
    deyince partition listesinde silindir start/endlerini kontrol et. Her
    partition, bir oncekinin bitisinden bir sonraki ile baslamali.

    Ornegin bende :

    hda1 swap 0 65
    hda2 / 66 4200
    hda3 /usr 4201 4863

    seklinde.

    Partitioning kismi tamamsa kurulumu baslat. Software selection kismini
    es gec. Once hizli bir kurulum yap, yazilimlari sonra da secersin
    nasilsa.

    Daha fazla yardima ihtiyacin olacaksa bir sure daha netteyim ama haber
    ver.

    kolay gele..