[linux-baslangic] sorular

---------

From: sinir sinir (akkarga@yahoo.com)
Date: Fri 04 Jul 2003 - 14:59:51 EEST

      Sordugum sorulara verdiginiz cevaplariniz icin
    tesekkur ederim ses karti ve modemi hallettim ama wine
    ve alsaconf hakkinda sorunlarim var
      I) alsaconf artik onemli degil ama kurduktan sonra
    neden calismadi onu anlamadim tum paketlerini sorunsuz
    kurdu alsaconf diyorum calışmıyor...

      II)wine i da kurdum sorunsuz
             ./configure
              make depend
              make
              make install
        wine -version gibi bir komut verdigimde boyle bir
    dosyanın yada klasorun olmadıgını soyluyor ayar
    dosyası olmamis gibi bir seyler soylendi ama tam olayi
    cozemedim nedir acep bunun cozumu ?

      III)linux kismim yetersiz kalmaya basladi biraz
    yerini genisletmem gerekiyor bende linuxden haric iki
    isletim sistemi daha var ama ikiside ayni partitionda
    partition magic gibi bir program ile duzenlesem
    dosyalarıma zarar gelme ihtimali varmı daha dogrusu
    cok fazlamı bu ihtimal?
        ext3 gibi bir dosya sistemi olan linuxde defrag
    gibi bir sey goremedim birde hatali kapatimlardan
    sonra dosyalar uzerinde onarma yapan bir program varmi
    bunu acilisda yapiyor ama ben linuxden bunu nasil
    baslatirim
       vereceginiz cevaplar icin simdiden tesekkur ederim