[linux-baslangic] Re: modem;

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Thu 23 Jan 2003 - 17:38:40 EET

Selam
1. olarak Bir şeyle ilgili detaylı bilgi arıyorsanız ilk olarak bakmanız
gereken yer kendi sitesidir. unix için www.unix.org yeterli olması lazım.
sun içinde docs.sun.com da tahminimce arayabileceğiniz her şey vardır.
2. olarak Yazılımların paralı olması demek aynı yazılımın Windows
versiyonlarınında paralı olduğunu anlamına gelir. Eğer sadece Linux
versiyonu varsa ve ücretliyse bunun için Linux u suçlayamassınız herhalde.
Biz delphi niye paralı diye Microsoft'a şikayet ediyormuyuz. Programı yazan
firmaya bunu anlatmanız lazım. Ama şuda bir gerçekki en azından windows a
ödeyeceğiniz lisans ücretini program almakta kullanmanız daha iyi
olmayacakmı? Bende Linux için bir hesap makinası yaptım toplama yapıyor X
milyon $ ücretle satıyorum desem bu linux'u bağlamaz sizde almak zorunda
değilsiniz. Ama şunu söyleyebilirimki bazı istisnalar hariç Linux'te
Windows'un aksine hariç aradığınız işi yapacak ücretsiz programlar mutlaka
bulunur.
3. Olarak Mysql i küçük uygulamalar dışında büyük uygulamarda bu amaç için
kullanan biri varsa ya işi bilmediğindendir yada yeterince crazy dir. Mysql
bir veritabanı yöneticisi değilde web uygulamaları için geliştirişmiş sql
tabanlı özel bir program sayılabilir. Ve bu tür uygulamalar için
geliştirilmiş birçok şey Mysql de bulunmaz.
 İyi günler