[linux-baslangic] Re: iki ethernet ile internet kontrolu

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Thu 23 Jan 2003 - 15:07:32 EET

Merhaba,

Thu, 23 Jan 2003 00:36:09 +0200 tarihinde "Orkun BALCI"
<karatekid@softhome.net> yazdi:

OB> Bir tavsiyede benden gelecek :) Ayni olusum ve sistem bendede var. RH 7.3
OB> çift ethernet karti vs. Internete çikan esas makinada sadece iptables
OB> kullandim. Masquerade yaptim. Proxy kullanmadim. Hiz olarak da bir
OB> yavaslik gözlemlemiyorum. Yalniz iptables ayarlarini iyi yapin en basta
OB> yaptigim ayarlar neti yavaslatti. Sonradan optimize biseyler yapmaya
OB> çalistim ve düzeldi.
OB> Hemen birde soru sorayim: Sizce böyle bi sistemde proxy'e gerek varmi?
Kac tane istemci oldugu ile ilgili aslinda burada soru.

Birkac kisi baglaniyorsa hat uzerinden proxy anlamli olmayabilir. Ama 5-6
aktif kullanicidan sonra proxy ciddi bir performans artisi saglayabilir.

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694
http://www.linux.org.tr/listeler.php  sayfasina bakiniz.