[linux-baslangic] Re: [linux-baslangic] Re: root şifresini unuttum

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Wed 22 Jan 2003 - 16:58:42 EET

Selam
Şahsen başıma böyle bir sorun gelmişti ama daha farklı bir sorundu. Birisi
sistemde root kullanıcısını silmişti ve root olamıyordum. Napacağımı
bilemiyordum sonuçta kendi makinamı hackleyip root yetkisi aldım
(Övünmelimiyim üzülmelimiyim bilmiyorum). whoami yazdığımda unknown user
diyordu :o) eski passwd ve shadow dosyalarını yerine kopyaladım düzeldi.
Tabi senin sorunun farklı yapmanız gereken

lilo ekranında text modda linux 1 yazın. Linux init 1 de single user modunda
çalışacaktır. Daha sonra passwd komutu ile şifreyi değiştirebilirsiniz.