[linux-baslangic] kb/s, kablonet ve linux router

From: Orkun BALCI (karatekid@softhome.net)
Date: Tue 21 Jan 2003 - 12:46:03 EET

Selam Arkadaşlar,
Şimdi herkesin de bildiği gibi evime kablonet aldım. Daha yeni aldım alalı bir hafta oldu. Benden sonra bi arkadaş daha kablonet aldı. Arkadaş 17k kazaa'da norton system works indiriyorum dedi. Dedim nası oluyo bende indiriyim. Çünkü ben 17k'yı bir haftadır hiç göremedim. Neyse sonra başladım indirmeye 9 - 10'dan yukarı çıkmıyor. Evin sistemi şöyle. Bir linux makinaya kablo modem ethernet kartından bağlı. Makinada iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -j MASQUERADE yaptım. Başka hiç bir görevi yok makinanın. Servislerin çoğu açık. Ama net ile alışveriş yapacak bi servis yok gibi görünüyor. Sistem redhat 7.3. Makina p133 32mb ram 13 gb harddisk (iki hdd'nin toplamı). Ekran kartı ses kartı anakart standart. Sonra kablo modemi linux router dan çıkardım kendi makineme taktım. Birden hızlandı. Arkadaşın hızına yetiştim. Şimdi sorun makinanın p133 olur yavaş kalmasımı yoksa benim bazı şeyleri doğru yapamamış olmammı?