[linux-baslangic] Re: tar.gz ve bin

From: Fatih Özavcı (holden@siyahsapka.com)
Date: Wed 15 Jan 2003 - 19:12:25 EET

On Wed, 15 Jan 2003 18:13:34 +0200
"KARADAM - Omega Bilgisayar" <ilkay@omegabilgisayar.com> wrote:

> slm
>
> linux da yeni olmasamda uzmanda değilim.benim problemim ne networkle ne
> hardwarele ne de internetle çok şükür hepsi şakır şakır :) tek derdim var
> bin ve tar.gz dosyalarını nasıl yükleyecem ve yükledikten sonra nasıl
> bulacam.bin dosyalarını sanırım(ama cidden sanıyorum) mc ile yüklüyorum ama
> programı ne bulabiliyorum nede çalıştırabiliyorum.read me leri dibine kadar
> okudum.0 a 0 elde var sıfır...yardımlar için şimdiden teşekkürler.

bin uzantılı olan dosyalar genellikle binary ve çalıştırılabilir dosyalardır.

/tamyolu/programadi.bin seklinde calistirilabilir, yada ayni dizinde iseniz ./programadi.bin seklinde calistirilabilir.

tar.gz uzantili dosyalara gelince tar bir arsiv programidir, gzip ise bir sikistirma programidir. tar.gz veya tgz uzantili olarak bulunan dosyalar tar ve gzip ile alinan arsivlerdir.

tar zxvf dosyadi.tar.gz

komutu ile acilabilir, bazi sistemlerde tar ile gzip beraber derlenmemis ise önce gzip ile acip sonra tar ile acmaniz gerekebilir.

gunzip dosyaadi.tar.gz
tar xvf dosyaadi.tar

"man tar" ve "man gzip" komutlari ise size bu programlar hakkinda daha fazla bilgi verebilir.

Not: tgz uzantili dosyalar ayni zamanda cesitli unix'ler ve slackware icin paket formatidir, pkgadd komutu ile bu paketlerin kurulmasi gerekmektedir.

--
Fatih Özavcı
IT Security Consultant