[linux-baslangic] Re: DNS sorunu

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Tue 14 Jan 2003 - 17:07:48 EET

zeus gift wrote:

> Merhaba, yine bir sorum olacak.
> Universitenizde bir DNS sunucusu kurmaya calisiyorum. Okudugum dokumanlarda
> DNS kuracagimiz makinaya bir ad verilmekte.
> ama bizim makinamizda sadece domain adi var. domain adi ise iaau.edu.kg
> simdi bundan ayri olarak linux makinama ay, linux, darkstar, vb. isim vermek
> gerkmektemidir?
> ikinci olarak, bize verilen statik IP yi zone kismina yazacakmiyiz yoksa
> kendi icerimizde belirleyecegimiz herhangi bir C class adresmi
> tanimlayacagiz.
>
> tesekkur ederim.
> [...]

Eğer bu salt sizin kullanımınıza ait bir DNS sunucusu olmayacaksa,

O'Reilly Kitabevi'nin DNS and Bind kitabından bir adet edinmenizi ve
baştan sona okumanızı *şiddetle* tavsiye ederim.

DNS, çok basitten başlayıp bir hayli karmaşıklaşabilen bir servistir.
Doğru ve amacına uygun tasarlanmış bir DNS altyapısının varlığını
hissetmezsiniz -- yalnızca herşey olması gerektiği gibi çalışır. Aksi
halde ise posta gönderip almaktan sizin iç adreslerinizi dışarıya
yayınlamaya kadar bir sürü irili ufaklı problemle karşılaşırsınız.

Dışarıya farklı, içeriye farklı IP'ler gösteren bir LAN yapınız olduğu
anlaşılıyor, bu ortamda DNS'in düzgün çalışması için view kurmanızda
fayda var.

Değişik kampüsleriniz var ise, subdomain ve delegasyon yapmanızda fayda
var.

Yüklü servisleriniz var ise, bunları "round-robin" ile hafifletmenizde
fayda var.

DHCP kullanıyorsanız (örneğin öğrenci makinaları) dynamic update
kullanmanızda fayda var.

DNS durduğu zaman içeriden ve dışarıdan herhangi bir ismini kullanarak
ulaşmaya çalışan bütün servisler duracağından dolayı, nsupdate
kullanmanız, bunun için gerekli key yapısını doğru oluşturmanız vs.
fayda var.

Yine DNS'in durması LAN'inizi felce uğratacağından, iki veya üç slave
kurmanızda ve bunların update'lerinin güvenli yapıldığından (key
kullanarak) emin olmanızda fayda var.

Bunların hepsi, hem neden/niçini, hem de birebir nasıl uygulanır'ı ile
birlikte DNS and BIND içerisinde yazar. Benim hem zevkle okuduğum, hem
de geri dönüp başvuru kitabı olarak kullandığım bir kitaptır.
4. Edition'u almaya dikkat edin.

Amazon'da yenisi 31,5 USD.
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0596001584/qid=1042556133/sr=8-1/ref=sr_8_1/002-1662438-0709663?v=glance&s=books&n=507846

O'Reilly'nin Safari servisine abone olarak daha ucuz bir fiyata Internet
üzerinden de ulaşabilirsiniz.

Esen kalın,
Deniz