[linux-baslangic] Re: mplayer :)))

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Mon 17 Feb 2003 - 20:06:26 EET

    Aksakal wrote:
    > merhaba ben Aksakal
    > mplayer da fullscreen yaptığımda bir değişiklik olmuyor.filmleri ancak düşük çözünürlükte izlersem büyük gösteriyor.640/480 gibi...
    > bunun için ne yapabilirim?

      Goruntu icin xv kullanirsaniz goruntunun boyutunu degistirebilirsiniz
    + goruntu hizlanir. mplayer komutuna -vo xv vermek yeterli oluyor ama
    gmplayer a -vo xv vermek yetmeyebilir. gmplayer 'da ayarlar/preferences
    altinda Video out kismini da xv yapin.

      Xv'nin calismamasi, ekran kartinin desteklememesi ya da dogru
    ayarlanmamasi yuzunden olabiliyor. Ornegin Nvidia chipsetli (TNT,
    Geforce serileri vs.) bir ekran karti ise nvidia.com dan gerekli
    suruculeri indirip kurmaniz gerekiyor.

    > ayrıca fontlar çok büyük küçültemedim nereden küçültebilirim. teşekkürler byes

      Ayni sekilde ayarlar/preferences altindan ayarlanabiliyor.

      Onur Kucuk