[linux-baslangic] Re: scsi hdd ekleme

---------

From: Özgür Aydınlı (ozguraydin@celiknet.com)
Date: Mon 29 Dec 2003 - 08:47:03 EST

    Tesekkur ederim. Ben burda bir seyi daha ogrenmek istiyorum. Ben tum opt ve
    home dizinlerini kopyaladiktan sonra fstab dosyasinda
    /dev/scsihdd /var/scsihdd/opt seklinde mi vermem gerekiyor. Yoksa artik
    eski hdd deki /opt ve /home klosorleri devre disi mi kalmis oluyor ?

    Scsi hardiskini iki partisyona ayir ve birine /home ve digerine /opt
    klasörünü mount ile ata. Bu sekilde /home olarak tanimladigin partisyonda
    quota uygulama ihtimalini korumus olursun.. Ama öncelikle scsi harddiskini
    örnegin /var/scsihdd gibi bir klasöre mount edip su anda kullandigin
    harddisk
    üzerindeki /home ve /opt bilgilerini scsi hddye tasimayi unutma..
    yani
    mount /dev/sda1 /var/scsihdd/home
    mount /dev/sda2 /var/scsihdd/opt
    daha sonra
    cp -r /opt/* /var/scsihdd/opt
    cp -r /home/* /var/scsihdd/home
    Daha sonra ise /etc/fstab dosyanda degisiklik yapip
    /dev/sda1 /home
    ve
    /dev/sda2 /opt
    seklinde istedigin optiyonlarla iki satir eklemeyi unutma..
    Kolay gelsin