[linux-baslangic] Guvenlik

---------

From: Penguen Editor (editor@penguen.web.tr)
Date: Mon 29 Dec 2003 - 07:11:44 EST

    Merhabalar,

    Yeni bir proje icin yeni bir server kurulum calismalarina basladik,
    fakat bu proje biraz karmasik, son derece onemli bilgiler tutulacak ve
    guvenlik son derece ust seviyede olmak zorunda. Bu nedenle biraz
    tavsiyeye ihityacim var.

    1. Redhat kullanmaktaydim fakat geleceginin belirsiz olmasi beni
    dusunduruyor. Bu tarzda guvenlik saglayabilecek baska linux tasarimlari
    var mi? oneriniz nedir?

    2. MySQL kullanmaktaydim fakat bu is icin PostgreSQL kullanilmasinin
    daha iyi olacagi soyleniyor acaba bu dogru mu? PSQL'in daha yavas
    oldugunu duymustum bu yavaslik cok mu fazla?

    3. Donanim firewall mu yoksa linux'un sahip oldugu firewall mu daha
    iyidir?

    4. Su siralar iki Apache mevcut 1.3 yada 2.0 hangisi daha uygun olur bu
    proje icin?

    5. Son olarak da OpenSSL yada ModSSL hangisi daha saglamdir?

    Simdiden tesekkurler

    Cem Kamil Kulekci