[linux-baslangic] Re: Guvenlik

---------

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Mon 29 Dec 2003 - 07:19:21 EST

    On Mon, 2003-12-29 at 14:11, Penguen Editor wrote:
    > Merhabalar,
    Merhaba,

    > 1. Redhat kullanmaktaydim fakat geleceginin belirsiz olmasi beni
    > dusunduruyor. Bu tarzda guvenlik saglayabilecek baska linux tasarimlari
    > var mi? oneriniz nedir?

    Debian.

    > 2. MySQL kullanmaktaydim fakat bu is icin PostgreSQL kullanilmasinin
    > daha iyi olacagi soyleniyor acaba bu dogru mu? PSQL'in daha yavas
    > oldugunu duymustum bu yavaslik cok mu fazla?

    Deneyip görebilirsiniz.

    http://sss.linux.org.tr/
    http://uye.lkd.org.tr/

    her ikisini de çalışma gruplarının ve LKD-YK'nın desteğiyle ben
    geliştirdim, her ikisi de PostgreSQL üzerinde çalışıyor. Kaynak
    kodlarını isterseniz gönderebilirim. Aslında kaynak kodları ortaya
    biryere konmalı :)

    http://skyblue.gen.tr/projects/ altında birşeyler bulabilirsiniz.

    > 3. Donanim firewall mu yoksa linux'un sahip oldugu firewall mu daha
    > iyidir?

    İkisi arasında bir fark söyleyebilirseniz bir yanıt verebilirim. Bence
    iptables `yeterli'dir. Tek kriter var: doğru yapılandırılmalı.

    > 4. Su siralar iki Apache mevcut 1.3 yada 2.0 hangisi daha uygun olur bu
    > proje icin?

    2.0'dan bir süre daha uzak durulmasında fayda var. Çeşitli nedenlerle.
    Detay isterseniz uygun bir zamanımda açıklarım.

    > 5. Son olarak da OpenSSL yada ModSSL hangisi daha saglamdir?

    mod_ssl, Apache için HTTPS desteği sağlar. Bunun için de OpenSSL
    kullanır. Bu durumda sorunuz anlamsız.

    Saygılar,

    --
    |          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
    |          |  Software developer, IT consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.Ş.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part