[linux-baslangic] Barracuda 60'a sistem yukleyememek

---------

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Fri 26 Dec 2003 - 11:48:15 EST

    iyi calismalar,

    soru-1: sistemi yeni bir diske yukledim; her ne yaptiysam sistemi acamadim ve asagidaki mesajdan kurtulamadim.
    soru-2: sistemi yukleyemedigim HDD'yi daha once sistem yukleyebilmis olan var mi? HDD ozellikleri nedeniyle mi sorun yasiyorum diyesim geliyor.
    soru-3: dusuk kapasiteli bir HDD uzerine slackware 8.1 "full" ozellikleriyle yukleyince df %100 bilgisi veriyor ve sanirim bu nedenle startx calismiyor [neyse ki init 3'de mc bile guzel calisiyor]. Bazi paketleri silmek istiyorum.. pkgtool ile gorunen hangi paketleri silmemi tavsiye edersiniz?
            amac: startx altinda [init:4 'de] calisacak ve yazi/cizi /internet ozellikleri kullanilacak bir makina; [pentium 150; mem=32Mb;

    hata mesaj bilgileri asagida:
    "Verifiying DMA Pool Data .....
     Boot from ATAPI CD-ROM : Failure ... [yani CD-ROM icinde, baslangicta kullandigimiz bootable cd yok diyor]
     Disk boot failure, insert system disk and press enter
    "

    CD-ROM'a sistem diski takinca _dogal olarak_ aciliyor.. partitionlar; hersey iyi, guzel...
    jumperlar ile ve kablolar ile yapmadigim cambazlik kalmadi [bu arada iyi de ogreniyor insan, sorun yasamak iyi bir sey, pek fazla ogretici, bir de sonucta sorun cozulurse 'guzel'.. ama surec biraz 'sIkIntIlI'..

    bilgiler:
    bilgi-1/ yuklemeye calistigim sistem; slackware 9.0 ve daha sonra 8.1 [acaba 9.0 boot CDsi bozuldu mu diye dusunmeye baslamistim]
    bilgi-2/ yuklemeye calistigim HDD ozellikleri; kapasite, 60Gb [Seagate Barracuda 7200.7]
    bilgi-3: eski bir HDD'ye [2Gb'lik] slackware 8.1 sorunsuz yuklendi.. simdi calisiyor [demek ki boot cd'leri sorunsuz, ben de yuklyebiliyorum; en azindan _bazen_]
    bilgi-4: sistemi yeni diskten boot etmeye calistigim zaman "lilo yuklenemiyor" yaziyor..
    sistem 'yeniden' yukleyip lilo'yu MBR'a yuklemeyi; daha sonra 'yeniden' yukleyip 'root'a yuklemeye calistim...
    gene olmadi..

    bir turlu LILO'yu yuklemeyi basaramadim.

    neredeyse elimdeki bootable sistem cd-lerinden suphelenmeye baslamistim..
    simdi once kendimden; sonra da Barracuda HDD'den suphelenmeye basladim..
    Bu tur HDD'ler ile [ve MBR'lariyla] tecrubesi
    ve
    dusuncesi olan?

    simdiden tesekkurler.

    suleyman