[linux-baslangic] Re: Linux'da DOMAIN sistem?

---------

From: C.Hakan POLATKAN (hakanpolatkan@efsanelinux.org)
Date: Fri 26 Dec 2003 - 09:05:19 EST

    Bu konu icin Enver'in dedigi gibi LDAP ve NFS konularına, Umut'un da dedigi
    gibi Samba konularina bakin. Samba ile bir PDC'nin yapabilecegi islemleri
    yapabilirsiniz. Eger PDC'ye ihtiyacim yok, olay farkli DC kullanacagim
    derseniz(hos, ne kadar farkettikleri tartisilabilir :p), tam bilmiyorum
    fakat yeni samba'da destegi vardir diye dusunuyorum.

    LDAP kullanmaniz ActiveDirectory'deki bilgileri kullanabilmeniz konusunda
    kolaylik saglayabilir.
    Ayrica Enver'in dedigi gibi bazi seyleri MS mantigi/agzi ile konusuyor,
    anlatiyorsunuz.(belki ben de oyleyimdir) Size guzel bir haber... Linux'ta
    sunucu basina makine kullanmiyorsunuz. MS'in onerilen kurulum bicimleri de
    burada gecerli degil :) Mesela DHCP ve DNS sunuculari ayri makinelerde
    tutmak zorunda degilsiniz :) (bu bilgileri neden verdim diye sormayin,
    icimden geldi :)

    Hoscakalin...

    C.Hakan POLATKAN
    Programmer, IT Department PM