[linux-baslangic] Re: konsol cozunurlugu

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Mon 22 Dec 2003 - 17:30:17 EST

    Volkan YAZICI <volkany@phreaker.net> wrote:

    VY> cevap icin tesekkurler, cekirdekten rivafb destegini kaldirip
    VY> vesafb'yi ekledim simdi her sey daha guzel calisiyor (asagida
    VY> bahsedecegim sey disinda). zaten knoppix'in dmesg ciktisindan da
    VY> anladim ki o da vesafb kullaniyor.
    VY>
    VY> yalniz bu sefer baska bir sorun ortaya cikti: root olarak sisteme
    VY> girdim, startx dedim ve her sey gayet guzeldi. ardindan
    VY> ctrl+alt+backspace ile konsola donmeye calistim, siyah ekrana dustu
    VY> ama sadece sol en ust kosede yanip sonmeden oylece duran bir imlec
    VY> disinda hicbir sey gorunmedi. ctrl+alt+del falan da hicbir sey ise
> [...]

     Sistemin kilitlenmesi ve senin klavyeden girdigin emirlere cevap vermemesi iyiye isaret degil. Ancak bu tarz sorunlar arada sirada olabilir, baska bir cekirdekle denemeler yapip sorunun devam edip etmedigine bakabilirsin.

     Sorun sadece root olarak sistemi kullandiginda oluyorsa (her ne kadar butun sistemi kitlememesi gerekirse de) DGA dan kaynaklaniyor olabilir. X ayarlarinda

    Section "Module"
        Load "extmod"
        SubSection "extmod"
            Option "omit XFree86-DGA"
        EndSubSection

     buradaki omit satiri ile DGA destegini kapatiyorsun. Boyle birsey sorunu duzeltebilir.

     Normalde kullanicilarin DGA yetkisi olmadigi icin kullanici ile sorun yasamiyor olabilirsin, zaten niye root olarak X calistirasin ki :) Tabi DGA sorunla ilgisiz de olabilir.

    --
     Onur Kucuk
     <onur@kablonet.com.tr>