[linux-baslangic] Re: neden disk boot failure?

---------

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Sun 21 Dec 2003 - 06:01:00 EST

     Doruk Fisek <dfisek@fisek.com.tr> wrote:
    > Merhaba,
    >
    > Thu, 18 Dec 2003 19:33:56 +0300 tarihinde "SULEYMAN AYDIN"
    > <saydin@anadolu.edu.tr> soyle yazdi:

    > Evet. LILO - LInux LOader yani Linux yukleyicisi anlamina geliyor. Linux'u
    > kimse yuklemezse, kendi kendine yuklenmez :-)
    >
    > Doruk

    Once LILO'nun baska isletim sistemleriyle birlikte linux calisacaksa yuklendigini zannediyordum. [yanlis bilgilendirilmisim demek ki..]

    Sonra ben de yanlis yaptigimi dusundum ve 'tekrar' sistemi yuklemeye calistim.
    ozetle:
     - HDD jumper'larini 'cable select' halinde sectim
     - cd-rom dan boot edilecek sekilde bios'u ayarladim
     - boot cd'sini taktim,
     - fdisk ile partition'ladim. [1. alana swap -2Gb-; 2.alana / ext3 -8Gb-; 3.alan bos -diger dokumanlar icin- hayli buyuk bir yer;]
     - setup --> herseyi yukle [full]
     - lilo'yu root'a koy dedim.. ["lilo'yu install edemedim; bootdisk kullanarak acin" turunden ingilizce ifadeler okudum]
     - ayni islemi yapip lilo'yu MBR'a koymaya calistim; [ayni ifade -lilo install edilemedi vb.- yazdi]
     - halihazirda yuklu olan slackware 9.0 makinasindaki /usr/doc altinda howto'larindan "instal*" dokumanlarini okumaya calistim...
     - tekrar yuklemeye calistim..
     ve mevcut durum:
      1/ hayli sey ogrendim..
      2/ ama HDD boot 'yardimci bir boot' cihazi olmadan calismaz durumda..
      3/ yepyeni bir HDDyi linux yukleyip kendi basina boot edebilir duruma getiremedim..

      soru: ne yapmali? bir yetmezlik durumu var; ama nedir henuz bulamadim.. hata nedir? dogrusu nedir?

    bilgi icin tekrar tesekkurler..

    sevgilerimle,

    suleyman
    saydin@anadolu.edu.tr