[linux-baslangic] Re: Universite icin Yardim-MS den kurtulma yolu

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Wed 10 Dec 2003 - 10:33:24 EST

    Doruk> Eger tamami icin ders hocalari ikna edemezseniz, vazgecilmez (!)
    Doruk> yazilimlardan bazilarini feda edip Linux'ta Wine altinda calistirmayi
    Doruk> dusunebilirsiniz. En azindan bir kismini kurtarmis olursunuz.

    VMWARE cozumu de dusunulebilir.

    Ayni kapsamda, tek kopya calistirdiginiz surece vmware altinda bir kac
    lisansla bu programlari kurtarabilirsiniz. Ama ogrencilere kullandirtmak
    ise amaciniz artik linux ogrenmelerinin zamani geliyor :)

    Dogrusu yapmak istediginiz sey konusunda size sabirlar diliyorum...
    Ogretim uyeleri yillarin aliskanliklarini kolay degistirmeyecek, aralarinda
    yillar sonra ogrenci gibi ders calismayi bir ihtimal reddedecekler
    cikacaktir. Onlara karsi yapacak bir seyiniz yok.

    Belki lablarinizdan birini onlar icin windows birakabilirsiniz.
    Bilmiyorum kac labiniz ya da bilgisayariniz var ama sadece windows
    yukleyip uzerine de kullandiginiz programi yuklerseniz
    1000$ civarinda kurtarabilirsiniz. Gecis sureci de fazla sancili
    olmaz...

    Zaten Mi$rosoftta asil para tutan server urunleri ve ofis.
    OpenOffice'i ister windows ister linux altinda herkese standart
    haline getirirseniz okul ici yazisma ve odev vs trafiginde sorun olmaz.

    Tabii kullandiginiz diger programlarin lisans durumlarini
    bilmiyorum. Bazilarinin egitim kurumlarina ozel dusuk lisans
    ucretleri var, bu da dusunulebilir (matlab vs...)

    Netice olarak eger yonetici konumda degilseniz ya da
    boyle bir kurulda tek oy hakkina sahipseniz komple linuxa gecis
    istenmeyen bir sey olabilir, buyuk tepki alirsiniz ve projeniz
    baslamadan sona erer. Insanlara yaklasimda alistira alistira
    soylemekte fayda var. Her gun catalla yedigim yemegi bana
    cubukla zorla yedirtmeye benzer, aliskanliklari goz ardi etmeyin.

    Herkes adina konusmak gerekirse her basiniz sıkıstıgında size
    yardimci olmak uzere burada hazir birilerinin oldugunu
    aklinizdan cikartmayin...

    Saygilar.
    Umut