[linux-baslangic] Re: ( Linux Ba__lang__ç ) do__ru yer de__il mi?

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 21 Aug 2003 - 14:00:47 EEST

    Levent Uysanel <leventuy@celiknet.com> wrote:

    >=20
    > Sohbetlerin gereksiz oldu__unu s=F6ylemenizde sohbeti a=E7an ve devam
    > ettiren yeni kullan__c__y__ olumsuz etkileyebilece__ini hi=E7 d=FC__=FCn=
    d=FCn=FCz m=FC
    > ? Takdir edersiniz ki yeni ve iyi niyetli bir kullan__c__ neyin gerekli
    > neyin =E7ok gereksiz oldu__unu ilk a__amada anlayamayabilir. =20

    Zaten oyle oldugu icin onun gozunde Linux ile Windows arasinda pek bir
    fark olmaz.=20

    Andirin neresidir biliyormusunuz ?

    Ben orada hic Linux kullanmamis insanlara Linux kursu verdim. Hic birisi
    yaptiklari gunluk isler icin Linux'un daha zor oldugunu soylemedi. Ama
    biz elbette DNS kurmak, routing yapmak vs. gibi yabanci olduklari
    konulara girince zor oldugu soylendi. Ama bunlar zaten Windows'ta da
    zor..

    Bir baska yer. Adamin onunden Windows'u aldik. Linux koyduk. Eleman,
    bilgisayar oldu mu dedi . Oldu dedik. Haa, bu guzelmis dedi. Basti
    oradaki OOcalc (adi Excel'di) iconuna. Acti, yazdi fiyat teklifini,
    yazdirdi ve alip gitti. Benim agzim acik kaldi, bu kadarini bende
    beklemiyordum. Orada bir fotokopi makinasi duruyordu. Ayni zamanda
    network yazicisi. CUPS'a git ona yaz dedik. Driver vs. derdi olmadi.
    Herkes bir anda fotokopiden yazdirabilir hale geldi. Windows ile bunu
    becerememisler. Bir digerinin KDE ekranini su kulakli penguenler
    wallpaper'i yaptik. Makinenin basina oturur otumaz. Ayy, bu cok
    sirinmis, coook guzel.. Diyerekten atladi. Simdi ona sorarsaniz Windows
    cirkin. Linux cok guzel. Dogru yere dogru WallPaper'in kerameti.

    Demem o ki, ben bu Linux ile de, Windows ile de her seviyede insanin
    ugrastigini gordum. Linux artik Windows'tan daha zor degil. Hatta cogu
    noktada daha kolay. Adam "Bilgisayarci" Teknik destek veriyor,
    bilgisayar satiyor. Hem bizim, hem onun komsusu olan bir Gunes sigorta
    acentesi var. Onlara yazici, ethernet filan vermisler. Ama bir makine
    internete baglaniyor, digerleri baglanamiyor. Windows'u bildigini
    soyleyen hem sigortacinin personeli, hemde kapi gibi Detay Bilgisayar ve
    teknik servis elemanlari var. Bunu yapamamislar. Bana bir ethernet lazim
    oldu acele, ugradim komsuya, tuttu kolumdan, abi gel su aletleri bir
    bagla internete ?

    Size birileri anlatmamis, dergilerde filan bir yerlerde okumamis
    olsaydiniz, Internet baglanti paylasimini nasil yapardiniz ? Baglantiyi
    paylastirdik, Explorer'i ayarladim, about:blank'a. Oldu mu diye oturdu
    eleman, acti bombos ekran cikinca, bu olmamis dedi. Iste Windows bilen
    adamin hali. Simdi bu adam otursa Linux'a gene birinin yaz adres
    cubuguna girecegin adresi demesi gerekmiyor mu ?

    Defalarca soyledim, gene soyluyorum. Linux Windows'tan zor degildir.
    Belki, bizim dagitim ureticlierinin Linux bilen adamlari kacirmamak
    kaygisiyla hala pek cok seyi en kapsamli sekilde dagitima dahil ediyor
    olmalari bir sorun olabilir. Kurmak zor, donanim tanimiyor vs.
    hikayeleri. Alirsiniz Knoppix'i, Linux uyumlu donanima sahip olan
    makineye koyarsiniz. Paldir kuldur, kurmadan, ugrasmadan her bir seyi
    yaparsiniz. Iste bu sekilde, Tipik bir Windows kadar kabiliyetsiz ama
    preconfigured bir dagitim yapsalar is biter. Ama o zamanda ben kimseye
    bunu alip kullanin demem bir Linux'cu olarak. Anlayacaginiz, yaman bir
    celiski. Ama burada Linux'un derdinin, insanlarin gozunu boyayip
    ceplerini bosaltmak olmadigini dusunursek, dogru yolun insanlari full
    aksesuar sistemlere yonlendirmek oldugu acikca belli degil mi ?=20

    Saygi ve sevgiler..