[linux-baslangic] Re: sorunum büyük

---------

From: Ali AYEN (a2@aliayen.com)
Date: Sat 16 Aug 2003 - 18:52:03 EEST

    Uzunca bir suredir bu konudaki tartismalari izliyorum. Her gun gelen
    elmekleri okudukca bizimkiler yine costular diyorum :)

    Neyse, konuya gelelim, ben gecen senenin basina kadar hayatimda Linikus
    kurmamis bir Windows mudavimiydim. Gecen sene yurtta canimin cok
    sikildigi bir gun adlim elime Linux CD lerini ve bilgisayarimdaki
    Windows u kazimak suretiyle Linikus kurulumu yapmaya calistim. Tahmin
    edersiniz ki bir cok problemle karsilastim. Zerre UNIX tecrubesi
    olmadan, (ekranimi yanlis tanittigim icin) konsoldan calismak zorunda
    kaldim. Tabi ki zorluklar insanlari gelistiriyor ancak bir sure sonra
    bunalim geldigi icin Windows a yaptigim seyi Linikus a yaptim.

    Bu sene ayni dagitimin yeni surumunu tekrar bilgisayarima kurdum. Her
    sey o kadar sorunsuz gecti ki, kendi kendime "bu Linikus mu simdi"
    demeden yapamadim. Masaustu onumdeydi, bir sure kullandim, cok hosuma
    gitti, dagitimlarla gelen bedava programlar vs.. Ama burada suna dikkat
    cekmek istiyorum, ayni dagitimin iki ayri surumu, birinde sorunlar
    sorunlarin ustune, digeri cok hosuma gidiyor. Buradan anliyoruz ki bu
    listedeki cogu kisi gibi bazi gonulluler artik Microsoft gibi
    sirketlerin kan emmesine engel olmak istiyor. Linikus dunyasinda cok sey
    degisiyor. Ve bu degisim MS in ruyasinda dahi goremeyecegi bir hizda.

    Eger bugun sorun cikaran bir sey varsa, bunu yarin tekrar denemeliyiz.
    Ve Serdar Bey 'in de soyledigi sekilde, bu dunyada Linikus diye bir
    isletim sistemi oldugunu ucuncu kisilere gostermeliyiz.

    Acikcasi kapali kodlu urunler kullanirken kendimi agzina mama verilen
    bir bebek gibi hissediyorum. Tabi ki bebek mamasinin sindirimi kolaydir,
    fakat, isbirligi ile yapilmis bir yemegin tadini vermez :)

    Is ortamlarinda, sunucu olarak dahi Linikus kullanilmasini anlamak
    gerekir. Su anda sirketlerin ve kamu kuruluslarinin bilgi islem
    bolumlerinde calisan kisiler bu ise Windows ile baslamis kisiler. Yani
    40 indan sonra saz calmak derler ya, belli bir yerden sonra
    aliskanliklarini degistiremiyorlar.

    Gelecekte bu kisilerin yerini alacak olan bizlere daha cok yatirim
    yapilmali diye dusunuyorum. Doruk Bey, Gorkem Bey ve FrontSite
    yetkilileri, bize yapacaginiz ufak yatirimlar, ileride Linikus dunyasina
    katlariyla donecektir bence.

    Microsoft, bizim bolumumuzde, inanilmaz guzelliklerle geliyor. (Ozur
    dileyerek) Su anda kullanmakta oldugum Windows Server 2003 EE isletim
    sistemi tamamen lisansli ve bizim bolume bedavaya geldi, VS .NET 2003,
    Office bunlarin hepsi tamamiyle bedava. Arti bir kac tane de server
    hediye edildi bolume, yani MS bos durmuyor. M. Nuri Cankaya Bey senede
    bir iki defa gelip Microsoft teknolojilerini anlatiyor. Anlayacaginiz
    biz destek istiyoruz.

    Gelecek A.S dagitimlarinin birer kopyasini bilgisayar muh. ve bilgisayar
    programciligi bolumlerine gonderse bu o sirkete cok buyuk bir yuk mu
    getirir acaba? Ya da Linikus kitaplarinin birer kopyasi kutuphanelere
    hediye edilse? Cok buyuk yatirimlar degil bunlar. Duzenli seminerler
    biraz daha artirilsa, yani Linikus bir hobi olmaktan cikip bir is ortami
    olsa?

    Biz bunlari yapmak icin uzerimize duseni yapabilecegimize inaniyoruz.
    Ihtiyacimiz birazcik destek, cunku bilgisayari Internet cafelerde
    ogrenmek zorunda kalmis olan benim gibi bir cok insan hic bir Internet
    Cafe 'de Linikus isletim sistemi bulamadi.

    Bir de, son olarak araya bir soru sikistirayim:
    Linikus uzerinde calisan Windows daki Corel Draw benzeri bir yazilim var
    midir? (Bedava olmasi sart degil)

    Tesekkurler.

    Ali AYEN ( a2@aliayen.com )
    Erciyes =DCniversitesi Bilgisayar=20