[linux-baslangic] Re: sorunum büyük

---------

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Sat 16 Aug 2003 - 18:01:34 EEST

    Sat, 16 Aug 2003 17:41:04 -0700 tarihinde "Mehmet Ates"
    <hard2believe@softhome.net> soyle yazdi:

    MA> Oncelikle linux u kurmasi bilmeyen adam zor geliyor. Windows kadar
    MA> kolay kurulmuyor, bunu kabul edelim. Cevremde o kadar cok insan linux
    MA> kuracagim diye partionlarini rezil ediyor ki sormayin. Ben FDisk i
    MA> kullanmayi "Windows olan kisma" Linux kurduktan sonra yasadigim
    Neden insanlardaki disk bolumleme bilgisinin eksikliginin yarattigi
    sorunlari Linux'a yukluyorsunuz?

    Linux'u da Windows'la ayni sartlarda yuklemeyi deneyin. Temiz bir
    bilgisayara sifirdan kurun. Istedigi kadar disk alanini istedigi gibi
    kullansin. Ondan sonra makinaniza Windows yuklemeyi deneyin.

    Ikisini ondan sonra esit sartlarda karsilastirin. Bakalim hangisi daha
    kolay?

    MA> Wine icin config le ugras ...
    Windows'ta hic Linux emulasyonu yapmayi denediniz mi?

    MA> calismaz. Source u acip gitmek istedigi linke gidiyorum. Bir konqur.
    MA> penceresi aciyorum, explorer o surede acilsa "formatin zamani geldi"
    MA> derim yani. Hele hangi programdi, hatirlamiyorum ... O kadar cok
    MA> gocuyordu ki ben hayatim boyunca aldigim "Bu program gecersiz bir islem
    MA> yuruttu, kapatilacak" mesajini gormusumdur. Ya su yukarida saydiklarim
    Programlarin bu kadar gocmesi normal degil. Baska bir sorun olmadigina emin
    misiniz? (donanimsal, biossal, acpi, dagitimsal, vs)

    MA> Yazilim cesitliligi az. Elinizde imkanlar kisitli. p2p yazilima bakin
    MA> mesela. Bana neler sunabiliyor linux? Download.com da karsima 3 tane
    MA> program cikiyor.
    Yanlis yerde ariyorsunuz. Bir de freshmeat.net 'i deneyin. Sadece
    elektronik essek icin bile 10+ yazilim bulabilirsiniz.

    Eger ozgur yazilimlar kullanmak istiyorsaniz, neden kapali yazilimlara
    agirlik veren bir web sitesinde tarama yapiyorsunuz?

                                   Doruk

    Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
    Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694