[linux-baslangic] Re: sorunum büyük

---------

From: yalcin kolukisa (yalcink01@yahoo.com)
Date: Sat 16 Aug 2003 - 10:43:28 EEST

    selamlar

    Bazı zamanlarda bu listenin "Linux'u sevmek, onu
    korumak ve geliştirmek, Microsoft'u dövmek " gibi bir
    görevi olduğu/olması gerektiği şeklinde e-postalar
    listeye gelmekte. Bu listenin amaçının "PAYLAŞMAK"
    olduğunu düşünen ve bu listelerin GÖNÜLLÜLER
    tarafından yürütüldüğünü, o insanların da hiçbir şey
    için mecbur olmadığını bilen biri olarak bu durumu
    protesto ediyorum. Bunu bir kişiye karşı değil,
    hatalı genel yargıya karşı yapıyorum.

    Ve ayrıca Linux'un yeni başlayanlar için çok kolay bir
    işletim sistemi olduğunu söyleyen kişi, yalan
    söylemiştir. Linux, insanları sürekli olarak yeni
    şeyler öğrenmeye zorlayan ve hatta mecbur eden,
    parasını verip satın aldığımız donanımların bütün
    nimetlerinden faydalanmamamız için uğraşan bir işletim
    sistemidir. Windows gibi 0-3 yaş grubu çoçukların dahi
    kullanabileceği(ben insanların Windows
    kullanabildiğine de pek inanmıyorum ama neyse) bir
    işletim sistemi olmak gibi bir amaçı da -bildiğim
    kadarı ile- yoktur. Donanım sürücüsü yazmak ise,
    kernelcilerin değil, satıcı firmalaraın GÖREVİDİR.
    Müşteri olarak sahip olduğunuz "kapitalist baskı
    gücünü" bu üreticiler üzerinde kullanmaktan korkmayın.
    her ne kadar size uzun bir müdddet cevap vermeselerde,
    hatta hiç cevap vermeseler bile yılmayın. En kötü
    ihtimal ile adınız boş işler ile uğraşan deliye çıkar.
    Akıllı bir insan, bu tür boş işlerle uğraşmaktan onur
    duyan insandır der geçersiniz.

    Son bir söz Serdar Göncü'ye:
    karşınıza çıkan zorluklardan yılmayın, bırakın onlar
    sizden yılsın. Ben via yonga setli onboard ses kartını
    sisteme tanıtıp ses alabilmek için 8-10 gün
    beklemek/uğraşmak zorunda kaldım. Ama artık canavar
    gibi çalışıyor. Bu sistemde sorunlar çözülmek içiçn
    vardır. Henüz çözülemeyen bir sorun de yoktur. Size
    www.belgeler.org adresindeki modemler ile ilğili
    belgeye tekrar göz atmanızı öneririm. Sorunu
    kolaylıkla çözeceğinize inanıyorum.

    En baştada söylediğim gibi bu e-posta herhangi bir
    kişiye karşı yazılmamıştır. Kişisel polemik yaratmak
    gibi bir saçmalık peşinde değilim.

    Saygılarımla

    Yalçın KOLUKISA
    --- Serdar_Göncü <sgoncu@anadolu.edu.tr> wrote:
> [...]
    > Conexant chipsetli HSF modemimin driverını benim
    > kernelime uygun olanını inetnetten buldum diskete
    > kaydettim eve götürdüm. Linuxta (Mandrake 9.1) çift
    > tıklayıp kurdum. Ama modemimi tanıdımı? tanıdıysa
    > nerden bakılıyor? hiçbir bilgim yok Genelde bu
    > konuda cevap olarak kosolda şu komutu yaz öyleyse
    > öyledir gibisinde çözümler sunuluyor. Onun yanında
    > Mandrake 9.1 e göre grafiksel olarak örneğin
    > mandrake denetim masasında şurda şuna tıklayıp şuna
    > bakacaksın dense çok daha rahat olacak.
    >
    > Zaten şöyle bir problemde oldu tekrar bilgisayarımı
    > açtığımda mandrakenin yüklendiği pencerede

    hsflinmodem-5.03.27lnxtbeta03042700k2.4.21_0.13mdk-1mdk.i586.rpm