[linux-baslangic] scanner sorunu

---------

From: Serdar Göncü (sgoncu@anadolu.edu.tr)
Date: Thu 14 Aug 2003 - 09:17:59 EEST

    Genious Color Page CS scannerımı yeni kurduğum Mandrake 9.1 de göremediğim için dün birazcık bu listeden yardım aldım. Fakat hala sorunumu çözemedim. Çünkü ilk olarak modprobe komutunu çalıştıramadım. Sonradan arayıp buldum ve çalıştırdım ama "modprobe dtc" dediğimde birşey yapmıyor şu anda ne tür bir mesaj veriyor ama bulamıyor gibisinden mesaj veriyordu hatırladığım kadarıyla. Bu modprobe ne işe yarar ve SCSI kartımı (DTC 3181e chip setli) nasıl tanıtırım. 2 farklı yol önerdiler.
    DTC modülü ile tanınabiliyormuş
    modprobe dtc

    g_NCR5380 ile tanınıyormuş
    modprobe g_NCR5390 ncr_addr=0x280 dtc_318e=1

    HERŞEYDEN ÖNCE BUNLAR NEDİR?
    ESASINDA BENCE BU LİSTEDE ÖNEMLİ BİR SORUN VAR. BU LİSTE LİNUX BAŞLANGIÇ LİSTESİ.FAKAT SORULARA VERİLEN CEVAPLAR KISACIK VE ANLAMADAN YAPMAYA ÇALIŞTIĞIM BİRŞEYLER HALİNDE VE HİÇBİRŞEY ÖĞRENMİYORUM.BEN VE BENİM GİBİ ARKADAŞLAR LİNUX YENİ YENİ SEVMEYE BAŞLAMIŞ KİŞİLERİZ VE BİRAZ DAHA AÇIKLAYICI BİLGİ İLE DAHA FAZLA YOL KATEDEBİLİRİZ DİYE DÜŞÜNÜYORUM. BU KONUDA HERKES BİRAZ DAHA HASSAS OLABİLİRSE LİNUXU DAH ABİ SEVECEĞİMİZE EMİNİM.
    HERKESE KOLAY GELSİN