[linux-baslangic] Re: scsi kartlı scaner sorunu

---------

From: Serdar Göncü (sgoncu@anadolu.edu.tr)
Date: Wed 13 Aug 2003 - 17:30:26 EEST

    *This message was transferred with a trial version of CommuniGate(tm) Pro*
    Herkese tekrar merhaba internetten baktığımda bazı şeyler buldum g_NCR5380
    adlı driver bu kart için uygun bir driver mış ve "modprobe g_NCR5380
    ncr_addr=0x280 dtc_3181e=1" şeklindeki bir komut ile bu işlem
    yapılabiliyormuş fakat bu driver benim mandrake 9.1 de hazırda varmıdır?
    yoksa nerden bulurum ve nasıl sisteme ekleyebilirim? Aşağıdaki bilgide de
    farklı bir yöntemle aynı driver ı tanıtmaktan bahsediyor fakat bu işlerde
    yeni olduğum için yanlış birşey yapıp sonra işin içinden çıkamama gibi bir
    durumla karşılaşmak istemiyorum. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. İyi
    çalışmalar herkese.
    (Not: bu yapılan işlemlerin her satırının ne işe yaradığı konusunda ufak
    açıklamalarda yazabilirseniz bahaneyle birşeyler kapmış olurum :) )

    2. yol:
    DTC3181E card:
    in PNP mode (Normally in PNR, remove the jumper)

    Kernel (2.2.10):
    SCSI _and_ SCSI generic support on
    + Scsi low-level drivers -> <M> generic NCR5380/53c400 SCSI support
    (don't need NCR53c400 extensions, but remember to use (Port) as mapping
    method)

    /etc/conf.modules:
    add line: 'options g_NCR5380 ncr_addr=0x300 ncr_irq=3 dtc_3181e=1'
    (ncr_irq can also be 254, which means no irq)

    /usr/src/linux/drivers/scsi/g_NCR5380.c:
    Removed USLEEP settings at lines 83 to 86 (This gives some speedup but
    might not work allways)

    ...and then simply run 'modprobe g_NCR5380'