[linux-baslangic] Re: Paralel Posta sistemi

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 13 Aug 2003 - 13:37:02 EEST

    Selamlar..=20

    Burada yapabileceginiz pek cok sey var aslinda. Oncelikle kullandiginiz
    surum icin gereken administration ve development kitlerini elde
    etmelisiniz. Cok pahali degildir, topu topu olsun, 15000 dolar filan
    tutar. Sonra bunlairn icinden cikan stack trace, semaphore trace gibi
    toollari kullanir bu hatanini izini surersiniz.=20

    Daha kolayi, VS icinden saglayabileceginiz Debugger ve spy programlarini
    kullanmaktir. Bilhassa CodeView harbiden saglam bir debugger'dir. VS De
    zaten sakiz parasina satiliyor, nedir ki 3-4 K dolarcik ?

    Asagidaki hata bizim kernel panic mesajlarinin muadili sayilabilir.
    Genellikle Windows kerneli kendi basina boyle bir sorun pek cikarmaz.
    Muhakkak ya donanim (Hard parts+Driver) yada konfigurasyon kaynaklanan
    bir sorun vardir. Makine yakinlarda olsaydi bakardim derdim eskiden.
    Ama, artik iyice yasli ve yorgun bir bilgisayarci olarak, kalan
    gunlerimi Windows ucubesiyle kendime zehir etmeye hic niyetim yok.=20

    Windows'u windows gibi kullanacaksiniz. Once bolca paralari Gates'e toka
    edeceksiniz her 2 yilda bir. Ilk sart bu. Sonra oyle andaval admin
    pozisyonundaysiniz, MCSE sertifikaniza filan guveniyorsaniz, siz
    windows'u asla idare edemezsiniz, Windows sizi idare eder her zaman.
    Yukaridaki signal ve semaphore trace isleri, hic bir isletim sisteminde
    Windows'taki kadar kolay degildir. Yanibasiniza 1500 Sayfalik, HRESULT =3D
    0x08001202120 ne anlama geldigini anlatan referansi koyarsiniz, Oradaki
    0x03421232 gibi sayinin bilmem hangi property taga'a denk geldigini
    bulacaginiz subsystem referansini elinize alirsiniz. Dosyalarin icinde
    donup bitenleri anlamak icin IStorage API referansini ezberlersiniz..
    Hepsi bu.. Cocuk oyuncagi bunlari yapinca Windows'un neden coktugunu
    bulup o sorunu gidermek..=20

    Mesela bizim sevgili Doruk kardesimizin bir sorunu vardi. Win98 64M
    TEXT, 64M Buffer Data olmak uzere 128 MB RAM handle edebilir. Ama
    cektigi filmleri hizli kullanmak icin daha cok RAM'a ihtiyaci var.
    Aslinda bu sorunu gidermek kolaydir. VxD subsisteminde biraz oynamak
    yeterli olur. Kernel32 VM API'leri topu topu 500 MB kadar bir dokuman.
    Ama dostumuz gitti XP kurdu. Kullandigi kart, XP'den cok once piyasaya
    ciktigi icin driveri yok. Ne gam ki, insan oturur, alir eline Windows
    DDK'Yi (bu ucretsizdir) yaziverir bir driver. bunlar sorun edilecek
    seylermi ? Surda sevgili Gates amcamiz jamaika tatili icin yeni bir yat
    siparis etmis. Kullanilacak koltuklarin ceylan derisi icin Afrika'lilar,
    ceylan kalmadi diye mizmizlanip duruyorlarmis. Zavalli Gates amcamizin
    degerli bilmem nesinin ceylan derisi koltukta durmasi icin bu kadarcik
    zahmete girmeye degmezmi ?=20

    Kisacasi, windows aslinda iyi bir sistemdir. Sorun kullanicilarindadir.
    Kullanicilari tembellikten onu iyice bir guzel ogrenmez, kendi
    kafalarina gore kullanirlar, sonrada yok efendim bu cokuyor, buna virus
    bulasti gibi mizmiz eder dururlar. Mesela iki gundur bir Blaster
    curcunasi koptu. Cahil adminler, Windows'larinin onune bir firewall
    koymamislar. Acmislar 135-139 arasi portlarini kapi gibi internete. Eee,
    tabii, boyle yaparsan viruste bulasir elbet. Ne yapacaksin, onune bir
    kac bin dolar verip bir tane ISA koyacaksin. Sonrada ISA uzerinden
    sadece trusted hostlarin gecisini VPN ile saglayacaksin. Hem senin basin
    agrimayacak, hemde Gates hunkarimiz kesesini biraz daha dolduracak. Beni
    deli ediyor, bu Windows'u, Windows mantigini anlamayan adminler
    vesselam. Tekrar yaziyorum.=20

    1. Windows'u ogreneceksiniz. Topu topu 6 TB..=20
    2. Gates amcanizi zengin etmek asli gorevinizdir. Sisteminizi asla AS400
    veya Linux kullandiginiz gibi kullanmayacaksiniz. MS'nin sattigi her
    seyi mutlak kullanacaksiniz. Topu topu 100 bin dolar filan tutar. Bu
    rakam Gates'in yeterince zengin olmasina yetmez. Bu yuzden 2-3 yilda
    bir bu parayi tekrar vereceksiniz. =20

    Iste bu iki kurali yerine getirdinizmi, Windows'lariniz canavar gibi
    calisir.=20

    SAygi ve sevgiler..