[linux-baslangic] Re: Kernel

---------

From: imran.geriskovan@ttnet.net.tr
Date: Wed 06 Aug 2003 - 10:24:25 EEST

    Yunus E. Kose wrote:
    > Tamam zaten var olan bir kernelim var ayrica benim ihtiyaclarimi da karsilayacak
    > durumda ancak benim istedigim default kernel konfigurasyonun da benim aktif
    > olmasini istemedigim bazi ozellikler var onlarin de-aktif yapabilmem
    > icin yeniden konfigure etmem gerektigini dusunuyorum.
    > Yeni konfigurasyondan sonra da muhtemelen yeniden derlemem gerekecek.
    > Var olan konfigurasyonu nasil degistirebilecegimi soruyorum.
    > Daha acik soylemem gerekirse sistemin nasil bir konfigurasyonla
    > kuruldugu ve detaylarini merak ediyorum o ozelliklere ulastiktan sonra
> [...]

    Soyle olmasi lazim:
    (en azindan Debian da oyle)
    Kurulum CD sinin kernelleri iceren bolumunde
    her kernel in "config" dosyasida vardir.
    Kernel kaynak kodlarini alin
    ve kullanmakta oldugunuz kernel in config dosyasini
    /usr/src/linux da bulunan (yada kernel kodlarini nereye
    acti iseniz) config dosyasinin uzerine yazin.

    sonra

    make xconfig

    yada favori config yonteminiz.

    not: xconfig icin tk/tcl nin kurulu olmasi lazim.

    Kolay gelsin........Imran