[linux-baslangic] uygulamalar ve dosya/device bilgileri

---------

From: Utku Üzülmez (utkuz@netscape.net)
Date: Mon 04 Aug 2003 - 00:14:18 EEST

    selam,

    redhat8.0 kullaniyorum

    bir uygulamanin calismak icin tam olarak hangi dosyalari kullandigini
    (hangi dosyalarin izinlerine ihtiyac duydugunu), hangi aygitlara bagli
    oldugunu nasil ogrenebiliriz, bir komutumuz var mi?

    biraz daha ozele inersek, ornegin;
    kppp kullanarak internete baglanmak isteyen bir kullanici, kppp
    calistirma iznine, modeme ve bunun haricinde baska nelere ihtiyac duyar?
    bunu bir komutla ogrenebilir miyiz, yoksa tahminlerden mi yola cikacagiz?

    neden soruyorum, cunku user olarak bir programi calistirdigimda tum
    izinleri vermis olmak istiyorum ki benden root sifresi sormasin.

    bu arada linux-baslangic listesinden cikmisim bir sekilde. ben
    istememistim cikmayi ve farkettim ki zaten bir suredir mesaj
    alamiyormusum listeden. bir sorun cikmis saniyorum ki,

    iyi calismalar.