[linux-baslangic] Re: dosya isimlerinde türkçe karakter sorunu

---------

From: Demir (Demir@hotpop.com)
Date: Fri 01 Aug 2003 - 20:33:05 EEST

    Selam,

    Oncelikle Doruk Bey'e ve Ercin Beye Yardimlari ve ilgilerinden dolayi Tesek=
    kur ederim.
    Tabi Listeyede.

    Ozetleyecek olursam ,
    Ercin bey'in dedigi gibi yaptim. Iyi bir sonuc aldigimi soyleyebilirim.

    # mount /dev/cdrom /mnt/cdrom -o iocharset=3Diso8859-9,codepage=3D857
    ve
    # mount /dev/hda5 /mnt/yedek -o iocharset=3Diso8859-9,codepage=3D857

    komutlarini girdim. Daha onceki gibi, guzel bir sekilde mount edebiliyor. A=
    ma Turkce karakterleri cozemesede, kopyalama islemini yapabiliyor. $oyleki ;

    Ornegin Mp3 Cd'si icinde Yildiz Tilbe adli bir klasor var. ("i" degil tabi,=
     "Kucuk I")
    Soyle gosteriyor Klasor ismini.

    ----------Cut---------
    Y?ld?z Tilbe(hatal=FD Unicode)
    ----------Cut---------

    Yada=20
    Tarkan klasorunun icindeki (farkindaysaniz turkce karakter yok klasor ismin=
    de) "bu sarkilarda olmasa" dosyasinin gorunumu su sekildedir. --> "Bu Sark=
    ?larda Olmasa.mp3(hatal=FD Unicode)"

    Her ne kadar turkce karakter "gostermesede" (soru isareti cikiyor ama olsun=
    ) dosyalarimi istedigim gibi kopyalayabiliyorum.
    Istedigim oldu yani. Sorunum Turkce karakter iceren dosyalari, hardiske kop=
    yalayamamakti, bunuda sayenizde duzeltim.

    Tesekkurler ;)
    Iyi Calismalar