[linux-baslangic] Re: .avi

---------

From: Ekim Ergun (ekim@geleceklinux.org)
Date: Sun 27 Apr 2003 - 23:09:05 EEST

    Murphy yazmış:

    >Ozur dilerim.Sordugum soruda kucuk bir yanlislik var.
    > CD `den okuyabildigim .dat dosyari,
    >yani .dat dosyalarini cd `den izleyebiliyorum ama dosyalarini bilgisayara
    >kayit edemiyorum.,yol bulunmadigini soyluyor.(CD`yi mount ediyorum) uzanti
    >olarak ? goruyorum
    >
    > .avi dosyalrinda ise cd`dende olsun harddisk`ten de olsun
    >izleyemiyorum.Verdigi hata mesaji su :
    >

    >----------------------------------------------------------------
    > Fatal error..........<2>
    > Error opening/initializing the selected video_out(-vo) device
> [...]
    Video out sürücüsünü belirlemeniz gerekiyor. Mplayer'da Preferences >
    Video >
     Avaible drivers yolundan uygun bir sürücü seçiniz. Ben "x11" sürücüsünü
    kullanıyorum.
    Veya konsolda film izliyorsanız ve yine Mplayer kullanıyorsanuz
    parametre olarak girmeniz gerekir.
    "mplayer -vo fbdev xyz.avi -fs" dizisi örneğimiz olursa, video out
    driverı olarak fbdev'i belirledik. "-fs" ise tam ekran oynatmayı tanımlıyor.