[linux-baslangic] Root passwordu istemiyorum!

---------

From: Aydin (aydincil@kablonet.com.tr)
Date: Fri 25 Apr 2003 - 16:22:06 EEST

    Uzun s=FCredir Mandrake kullan=FDyordum ama =E7ok methedildi=F0i i=E7in =
    bir de
    Redhat 9'u deneyeyim dedim. Uzun laf=FDn k=FDsas=FD, iyi has g=FCzel =
    olmu=FE ama
    root i=E7in password koymak zorunda oldu=F0um gibi bir tak=FDnt=FDs=FD =
    var! :)
    Mandrake'de kurulum s=FDras=FDnda no password denilip ge=E7ilyordu.

    Hemen itiraz etmeyin, root i=E7in password kullanmamak pek =E7ok ki=FEi =
    i=E7in
    tehlikeli olabilir ama benim i=E7in de=F0il. Her rpm kuru=FEumda, her =
    make
    install deyi=FEimde, her ayar de=F0i=FEikli=F0inde 8 haneli bir password =
    yazmak
    bana i=FEkence geliyor. Bana kalsa hep root olarak =E7al=FD=FE=FDr=FDm =
    ama baz=FD
    programlar =FEikayet ediyor ya da hi=E7 =E7al=FD=FEm=FDyor.

    Root passwordunu silmek i=E7in etc/passwd ya da /etc/shadow'da =
    bir=FEeyler
    de=F0i=FEtirmem gerek san=FDr=FDm ama tam emin de=F0ilim. Bilenler =
    yard=FDm ederse
    sevinirim.

    Saygilar=FDmla...

    Ayd=FDn