[linux-baslangic] Re: Unix-Linux ikilemi

---------

From: Murat Gezer (murat.gezer@linuxdonanim.com)
Date: Thu 24 Apr 2003 - 13:51:55 EEST

    On Thu, 2003-04-24 at 13:45, Umutcan Vural wrote:
    > Linux'ta kendimi gelistirmek istiyorum ama elimde bulunan kaynaklarin cog=
    > Unix temelli(Unix Shell programming, Unix System Administration guide
    > fotokopileri:) Kitaplarda ki bilgilerin Linux'a buyuk uyumluluk gostermes=
    ine
    > ragmen korkum su..Gecen zaman icinde bu bilgiler cok mu fazla degisti.Bu
    > nedenle aklima takilan bazi sorular soyle:
    > 1-Unix ve Linux arasinda ki fark ne kadar fazla? OS'larin gelisim icinde
    > olduklari kesin.. Peki Linux'un gelisimi artik o Unix'ten apayri bir sist=
> [...]

    hem var hemde yok denilebilir. Kulland=FD=F0=FDn=FDz Linux da=F0=FDt=FDm=FD=
    na g=F6re BSD
    veya Sys V Unix lere g=F6re de=F0i=FEebiliyor.=20

    > 2-Kitaplarda bilgiler Bourne, C ve Korn shell altinda anlatiliyor? Gunumu=
    zde
    > genellikle Bash kullaniyoruz. Mumkunse bu kabuklarin birbirlerinden
    > farkliliklarini anlatirsaniz..(Ozellikle Bash ve digerleri
    > arasinda..)Ayrica, diger kabuklar hala kullaniliyor mu?

    Linux ta genelde Bash shell gelir ornegin solariste ontanimli olarak
    Korn shell gelir.

    > 3-Buyuk uyumluluk gosteriyor dememe ragmen hala kitaplarin buyuk bolumunu
    > incelemedim. Liste'de yapilan ceviriler tartismasi altinda mumkun oldugun=
    ca
    > guncel kaynaklardan yararlanilmasi gerektiginin alti cizildi. Ayni durum
    > kabuklar ve kabuk programlama icin de gecerli mi?
    > Fikirleriniz, Unix kitaplarindan calisarak Linux'ta sorun yasarmiyim
    > sorusunun cevabini netlestirecek..

    temel olarak benzerdir ama Linux dagitimlari arasinda bile farkliliklar
    olabiliyor. Ancak temeline inersek isinizi gorebilir. Eger bash
    konusunda okuyorsaniz tabiki tum *NIX turevlerinde versionuna bagli
    olarak benzer olacaktir.

    > Simdiden Tesekkurler..
    > Herkese =DDyi Calismalar.
    >=20