[linux-baslangic] Re: LiLo+multimedya

---------

From: snake (snake@linux.co.uk)
Date: Tue 22 Apr 2003 - 01:59:01 EEST

    > Son sorum da mplayer ile ilgili. Kurulumu yaparken --enable-GUI
     parametresini X11 destegi olmadigi icin kabul etmiyor.. Bir paket falan
    > eksik olsa internetten cekilebilir ama X11 konu basligi altinda
    > sayamiyacagim kadar paket gordum.. Hangi biri? Ayrica xine nasil
    > calisabiliyor da ..

    # rpm -ivh mplayer-common-0.90-1.i386.rpm mplayer-gui-0.90-1.i386.rpm mplayer-skin-default-1.0-2.noarch.rpm

    seklinde kurdugumda bende sorunsuz calisti. ama terminalden mplayer dedigimde yada run ile mplayer acmaya calistigimda parametreleri belirtmemi istedi. mplayer -vcd /mnt/cdrom/avseq01.dat seklinde olmasi gerek sanirim ama bende bunu sormak istiyorum. panel den actigimda herhangi bir sorun yok ancak terminal den acmak icin parametre belirtmeden mesela run a xine calisinca acilmasi gibi mplayer yazip acamazmiyiz acaba? yani windowmaker kullaniyorum ben ve herdefasinda gnome-panel acmak biraz can sikici geldi bana. baska bir yolu varsa soylerseniz sevinirim.
    birde mplayer-0.90-1.i386.rpm isimli paketi kurmadim ben. bununla
    mplayer-gui-0.90-1.i386.rpm arasindaki fark nedir acaba?
    simdiden tesekkurler