[linux-baslangic] Re: Chip Ozel Sayısı

---------

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Fri 18 Apr 2003 - 16:13:49 EEST

    Merhabalar,

    Bu tarzda bir cok elestiri var, "Ne gerek var Chip'in ozel sayisina
    Linux'un tanitimi icin, hem de 10 Milyona?" diyen cok insan oldu listede...

    Kimseye, kimsenin gidin dergiyi alin diye zorladigi yok tabi, Linux acik,
    serbest, dergi vs. olmadan da isteyen istedigi yerden bir Redhat bulabilir,
    kullanabilir, ogrenebilir, isterse ucretli hizmetleri satin alip takdir
    ettigi Linux sirketlerini yada acik kaynak proje gruplarini
    destekleyebilir, vs... Ona da kimsenin bir sey dedigi yok...

    Yine de, bence, Linux'u bir sekilde destekleyen, hatta tam olarak
    desteklemese bile, gundeme getiren her cabanin camiaya pozitif katkisi
    olur... Yani siz, biz, listedekiler, zaten Linux'cu olanlar, Chip'in
    dergisini cok umursamayabilir, ama emin olun, Windows'cu olup, Chip okuyan,
    "Aaa ozel sayi cikartmis, bir kurayim da deneyeyim, merak ediyordum ne
    zamandir" diyen birileri de cikar kesin...

    Hatta, mesela, bazi sirketleri soylemleri tam olarak Linux'u ve acik kaynak
    yazilimi desteklemiyorsa da, mesela Oracle'in "akliniz varsa Linux kurun"
    derken, "Oracle'dan baska veritabanini tanimam, neymis efendim PostGres,
    Firebird falan, oyle?" tavri, acik kaynak veritabancilarini sinir edebilir,
    hakli olarak, ama ben yine de, bardagin yarisi dolu diye sevinmeyi tavsiye
    ediyorum. Yani, gidip daha once Unix/Windows uzerine Oracle kurulu bir
    sirket bu sayede Linux kurarsa, yarin oburgun, acik kaynak yazilimin
    avantajlarina uyanip, postgres, yada firebird de kurabilir mesela...

    Daha da ileri gideyim: Reklamin iyisi kotusu olmaz mantigi ile, birileri
    Linux'u, acik kaynagi karalamaya, kotulemeye calissa bile, bunun
    tartisilmasinin getirecegi ilgi, eninde sonunda gercekler ortaya
    ciktiginda, Linux'a, acik kaynaga yardimci olabilir... Uzun vadede, olasi
    tek sorun, boyle bir sey yokmus gibi tamamen kayitsiz kalinmasi olabilir.

    Kisaca: Gundemdeki her linux haberi, olayi, faaliyeti camiaya faydadir...
    Emegi gecenlere tesekkurler...

    Sadece benim gorusum, tartisma uzayinca, fikrimi belirtmek istedim...

    Ozer.