[linux-baslangic] Re: Chip Ozel Sayýsý + Q=A7eviriler?=

---------

From: yalcin kolukisa (yalcink01@yahoo.com)
Date: Fri 18 Apr 2003 - 12:32:41 EEST

    selamlar

    cevirmekte oldugum belge genel yapýsý itibari ile ilk kurulum aþamasýný ve temel kavramlar ile ayarlarý anlatmakta. bu nedenle bu belgenin yararlý oldugunu düsündüm ve cevirmeye karar verdim. henüz red hat 9,1 e bakma sansým olmadý ama tavsiyenize istinaden devam etmeden önce bu yeni sürüme bir göz atmaya gayret edecegim.

    belki su an için gerceklestirmek cok zor ama benim gönlümde yatan esas olay sýfýrdan üç-*beþ kiþi birlikte bir kitap yazmak: kurulum, ayarlar, X window, pencere yöneticleri, donaným ayarlarý, network baglantýsý ve internet vb.. su an için benim bilgim bunu yazmaya müsait degil. ancak cevirilerin bölümlerinden bir bütün oluþturmak mümkün olabilir ki bu da pek verimli bir iþ ortaya cýkarmaz. bu nedenle bir miktar daha ceviri ve bol pratikten sonra-tabi yeni bilgisayarýmý almak þartý ile- daha onceden yazýlmýs eserler ýþýgýnada yeni cukan her hangi bir sürüm için veya dah genelleme yaparak grup halinde bir kitap yazýp, bütün bu kurulum ve ayarlar sorununun üstesinden gelebiliriz. ve ayrýca bizimde Türkçe yazýlmýþ kendimize ait bir kýlavuzumuz olur ve yabancýlarýn yaptýklarýný cevirmekle ugraþmak zorunda kalmayýz.

    www.linuxdoc.org da bizimde bir kitabýmýz bulunsa hiçte fena olmaz yani. umarým bunu gerçekleþtirecek arkadaþlar çýkar ve türk linux grubu da biraz rahatlar.

    saygýlarýmla

    yalçýn kolukýsa