[linux-baslangic] Re: swap

---------

From: yalcin kolukisa (yalcink01@yahoo.com)
Date: Mon 14 Apr 2003 - 10:14:27 EEST

     öncelikle teşekkürler.

    win xp deki swap alanı olarak kastettiğim yer sanal bellek. defrag öncesi ben genellikle kapatırım ve bazen de sisteme ne gibi yükler getirir veya sistemde ne götürür diye deneme maksatlı kaptırım. Linux swap diye bildiğim şey sistem install esnasında ayırmış olduğumuz Linux swap diye formatlanmış takas alanı. umarım ben olayın doğru tarafından girmişimdir.

    windowsta bildiğniz gibi bu swap alanı bir dosyadır. bu güne kadar teorik olarak mümkün olduğu söylense bile ben hiç bu swap alanını ayrı bir partition olarak kullanmadım, kullananını da göremedim. Linux te ise bu alanı install esnasında yaratma dışında hiç oynamadım. linux kerneli benim C/C++ bilgimi biraz aşar. aslında beni şu anki bilgimle kat ve kat aşar. kontrol programından kastım Free Ram Pro, ve şu ab ismini hatırlamayadığım bir kaç ram düzenleme programı. umarım bu kez kendimi düzgün ifade edebildim.

    ve umarım konunun hala içindeyimdir.

    saygılarımla

     yalçın kolukısa