[linux-baslangic] Re: AYIN PENGUENLERI

---------

From: yalcin kolukisa (yalcink01@yahoo.com)
Date: Sat 12 Apr 2003 - 14:43:46 EEST

    selamlar

    burada gece-en çok cevap veren- en çok yardım sever penguen fikrine katılmak mümkün değil. burası özgür fikir ve bilginin paylaşıldığı bir platform olarak tasarlanmış ve kullanılmaktadır( en azından ben öyle zannetmekteyim). burada en iyi olmak için yarışma yapıldığından benim haberim yoktu. burası yarışma değil paylaşma yeridir. insanları daha sosyal ve paylaşımcı olmak için ödüllendirme geleneği kapitalist sistem içinde çalışan her kurum ve kuruluşta faydalı- ve hatta oldukça yararlı bir yöntemdir- bir sistemdir ama bunu özgür yazılım ve paylaşım platformu içine sokmak bence kabul edilemeyecek bir davranıştır.

    bu sitenin ve GNU lisansı ile yayılmaya ve çalışmaya devam eden fikir ve fikir eserlerinin sergilendiği bir ortamda böyle bir yarışma fikri, en başta GNU lisansı olmak üzere Linux ruhuna tamamen aykırı bir tutum olacaktır. Özgürlüğün ruhunu hangi türde bir yarışma ile ödüllendireceğiz. benim bu soruya verebilecek doyurucu bir cevabım yok.

    ve bu felsefi boyutun dışında sistemsel bir sorum olacak. ne tür bir yarışma en iyi pengueni belirleyebilir? en iyi kimdir? en iyi olmak için ne yapılmalı ve neler yapıldı?

    dah hızlı mı olmamız gerek? yoksa daha çok cevap ve daha uzun metinler mi yazmalıyız? hangi bilgi diğerinden daha değerli ve bunun değerlendirmesini hangi kurum ve kuruluş, hangi yetki ile yapacak?

    LÜTFEN ÖZGÜRLÜĞÜ ZİNCİRLEMEYE VE MEDENİLEŞTİRMEYE KALKMAYALIM. BIRAKIN ÖZGÜRLÜK ÖZGÜR KALSIN.

    saygılarımla

    YALÇIN KOLUKISA

    NOT: lütfen bu satırları her hangi bir kişiye cevap niteliginde algılamayın. bu tamamen bu sitede ve diğer bazı sitelerde gördüğüm yarışma fikir ve önerilerine karşı yazılmış , tamamen benim şahsi görüşlerimden oluşan bir metindir. ne şenliklere ve de insanları teşvik etmeye karşı değilim ama bunun, bu ve buna benzer sitelerin var oluş felsefesini zedeleyecek şekilde yapılması bana oldukça sakıncalı bir fikir gibi görünmektir.