[linux-baslangic] Re: swap

---------

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Sat 12 Apr 2003 - 02:19:25 EEST

    Selamlar..

    Su 1/3GB esigini asmak icin BIGMEM gerekli. Mevzuyla ilgili guzel bir yazi asagidaki adreste bulunabilir. Herkes benim gibi tembel degil ki, oturup boyle guzel isler yapiyorlar sessiz ve derinden... Bu siteyi herkesin arada yoklamasi hususiyetle tavsiye olunur...

    http://www.ileriseviye.org/arasayfa.php?inode=linux_bellek.html

    SWAP konusuna gelince, 1 GB RAM var ve sistem SWAP kullanmak istiyorsa SWAP alanini dusunmektense en yakin RAM saticisini ziyaret etmek daha iyi olacaktir. Disk sistemi zaten o 1 GB uzerinde islenen programlar icin Disk ile haril haril ugrasirken, bir de SWAP katarsaniz isin icine o makinenin hali icler acisi olabilir.

    En hizli harddiskin, 1 GB veriyi transfer etme suresini bir dusunun. RAM'a veya soyle bolca RAM destekleyen bir anakarta odeyeceginiz para sistemin beklerken yakacagi elektrik parasindan daha ucuza bile gelebilir.

    Simdi gelelim bu tur sistemde ne yapabiliriz konusuna. Bu benim kendi tezim ve tartismaya acigim.

    Konuya soyle yaklasin. Bu sistem ne zaman 1GB RAM ihtiyaci duyar ? Bu olayin olusma SIKLIGI nedir ? Cesitli sistemler RAM'i farkli amaclarla kullanirlar. Ornegin WebServerler icin RAM daha ziyade process yurutme amacli kullanilir. Copy-on-write sayesinde binlerce apache cok kucuk RAM ile calisabilir. Mail serverler, gelen mailleri buffer etmek icin kullanirlar. Bu durumda, sisteme maillerin gelis hizi onem kazanir. Diger yandan gelen mailler procmail ile islenecek, anti-virus testi filan yapilacaksa, ortalama mesaj boyu, mesajin islenmesi icin gececek sure boyunca gelecek olan veri vs. hepsi bellek uzerinde olabilmelidir. Bu durumda RAM ihtiyaci icin asil belirleyici bence sistemin baglanti hizidir. DB serverler ise, RAM'i ozellikle SQL sonuclarini buffer etmek icin kullanirlar. Arti birde cache. Bu durumda veri ve tahmini sorgu sonuclarinin buyuklugu RAM miktari icin tayin edici olacaktir.

    Sonucta GB soylenmesi kolay ama, bir hayli buyuk bir deger. Eger GB'lara ulasan RAM ihtiyaciniz varsa, bunu RAM ile karsilamaya calisin. Bence hic SWAP filan dusunmeyin bile.. SWAP'a atilacak 1GB, normalde saniyeler surecek isi saatlere cikarabilir. Cluster yapin, Load balancing yapin, bir seyler yapin ama SWAP yapmayin.. Hizli olan 10K devirli, SCSI cihazlarinin fiyatlarina baktiginizda, onun 1 GB'sinin nerdeyse RAM'dan daha pahaliya ciktigini kolayca farkedersiniz..

    Saygi ve sevgiler..

    11 Apr 2003 15:56 EEST tarihinde yazmışsınız: