[linux-baslangic] Re: swap

---------

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Fri 11 Apr 2003 - 14:59:58 EEST

    Abdullah Güney wrote:
    > Merhaba,
    > Ram miktari 1 gb olan sistemlerde swap alanini nasil olusturmak gerekir?
    > Birden fazla swap daha mantikli olabilir mi? Ram miktarinin 2 kati olarak
    > dusundugumuzde 2 gb lik bir swap kullanilabilir mi? Yoksa 128 mb lik
    > parcalarin ustune cikmamamiz daha mi mantikli olur?

    Ben tek parça halinde oluşturuyorum. Bir müddettir de swap sahasının en
    fazla 2 Gig olma zorunluluğu yok.

    RAM eğer 4 Gig ise teorik olarak normal konfigürasyonun halledebilmesi
    lazım, fakat yavaşlıyor -- halbuki RAM > 4Gig'de bunları devreya almak
    lazım der. RAM = 4Gig'den itibaren çekirdekteki büyük hafıza ile ilgili
    ayarları yapmakta fayda oluyor -- yaklaşık iki katı fark ediyor. (veya
    RH'de kernel-bigmem kullanmak lazım).

    Esen kalın,
    Deniz