[linux-baslangic] Re: Yardim lutfen!!

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Fri 11 Apr 2003 - 15:51:12 EEST

    Yrd.Doç.Server Acim wrote:
    > Merhaba,
    > MUSTEK ScanExpress 6000P tarayıcı sahibiyim. Bu tarayıcıyı Windows 2000
    > ve MandrakeLinux 9.1'de kullanabilmem için gerekli yazılım ve sürücülere
    > sahip değilim. Tarayıcı ile gelen kutudan çıkan CD Windows 98'de
    > çalışmakta. Ancak MUSTEK firmasının Web sayfasından yaptığım araştırma
    > neticesinde bu tarayıcı'nın Windows 2000'de çalışmadığını öğrendim.
    > Ayrıca, MandrakeLinux 9.1 sistemi'nde "Mandrake Control Center"dan da
    > Mandrake'nin bu versiyonu'nun bu tarayıcıyı desteklemediğini öğrendim.
> [...]

      Donanim ureticilerinin kullanicilara kotu hizmet verdigini gormek
    gercekten cok uzucu oluyor. Kullanici kendi istedigi platformda (w2k,
    linux vs. vs.) aldigi urunu kullanabilmeli, ki bu uretici firmaya
    calisanlarina driver yazdirmak cok da buyuk bir kulfet getirmiyor...

      http://www.penguin-breeder.org/sane/mustek_pp/ adresine gore
    tarayiciniz linux altinda calisiyor. SANE programi icin bir eklenti
    sistem kurmaniz yeterli oluyormus, detaylar yukaridaki adreste.

      Bu arada ben de bir soru sorayim. Mustek 12000P yukaridaki adrese gore
    desteklenmiyor, bazi adreslerde ise "belki" deniyor. Anladigim kadariyla
    birileri 1998 de W98 suruculerinde unutulmus debug kodlarina bakarak
    reverse engineering ile bazi bilgiler elde etmis, sonrasi icin bir bilgi
      bulamadim. Bu (paralel port) tarayiciyi linux'da calistirabilen oldu mu?

      Saygilar,
      Onur Kucuk